نگین تدریسی و سوفیا مبینی در تهران بازداشت شدند

 دو شهروند بهایی ساکن تهران شب گذشته در تاریخ پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ توسط مامورین امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش پیام نیوز ، نگین تدریسی و سوفیا مبینی دو شهروند بهایی ساکن تهران پس از بازداشت، مامورین امنیتی آنان را به منزلشان برده و پس از تفتیش کامل منزل و توقیف لپتاپها، گوشی های همراه، کتاب و عکس ها، آنان را به زندان اوین منتقل کردند. به گفته یک منبع مطلع » نگین تدریسی و سوفیا مبینی ساعت ۱۱ شب توسط چند مامور امنیتی که به منزل سافیا آمده بودند بازداشت شدند و صبح امروز خانم تدریسی توانسته با منزل تماس بگیره و اطلاع بدهد که در زندان اوین است.»

در حالی این دو شهروند بهایی در تهران بازداشت شده اند که طی روزهای اخیر پریسا صادقی نیز توسط مامورین امنیتی استان تهران بازداشت و در زندان اوین تحت بازجویی می باشد .

طی هفته اخیر مصادف با اعیاد بهائیان در ایران و جهان دستکم بیست شهروند بهایی در کرمانشاه، بیرجند و رشت توسط مامورین امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شده اند که همچنان آن افراد تحت بازجویی می باشد.

لازم به ذکر است که تنها سپیده احراری یکی از بهائیان بازداشت شده در کرمانشاه با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد که وی به دلیل بارداری در شرایط سخت پس از چند روز بازداشت،آزاد شده است.

همچنین طی روزهای اخیر دستکم محل کسب پنجاه شهروند بهایی در شهرهای ماهشهر، گنبدکاووس، گرگان و شیراز پلمب شده است و منازل دستکم ۳۰ شهروند بهایی نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی و اقتصادی خود همچون حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.