بازداشت هشت شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران

صبح امروز نیروهای امنیتی هشت شهروند بهایی را در شهرهای بندرعباس، قشم و شیراز بازداشت و به بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات منتقل کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی وزرات اطلاعات صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۹۶ هشت شهروند بهایی را پس از تفتیش منزل، بازداشت و به بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات منتقل کردند. مهناز جانثار (پورمرادیان)، مارال راستی، فرهاد امری، آرش راسخی، مهراله افشار، امید آفاقی و نسیم قنواتیان در شهرهای بندرعباس و قشم و ادیب حق‌پژوه در شهر شیراز بازداشت شدند.

این شهروندان بهایی در ساعات اولیه صبح بازداشت شده‌اند و محل زندگیشان نیز به طور کامل بررسی شده است.

به گزارش بهایی نیوز یک منبع مطلع گفته است: «در ساعات اولیه اطلاعی از محل بازداشت آنان در دست نبود اما با پیگیری، خانواده‌ها اطلاع یافتند که این بازداشت‌شدگان بهایی در دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات زندانی هستند.»

ماموران در زمان تفتیش منزل وسایل شخصی بازداشت‌شدگان از جمله کتب مذهبی و غیرمذهبی، کامپیوتر، لپ‌تاپ، عکس‌های شخصی و مذهبی و موبایل‌هایشان را با خود ضبط کرده و برده‌اند.

با وجود بازداشت دسته‌جمعی شهروندان بهایی، تا کنون اطلاعی از دلیل این دستگیری در دست نیست.

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از حقوق اولیه اجتماعی مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.