اتهام تازه به ” تبلیغ مسیحیت ” در پوشش انجمن های NA

ارسال خبر توسط  مهدی سرحدی    mehdi sarhadi  BazdashtBlackMasihi

ادعاهای واهی جمهوری اسلامی در اتهام به مسیحیت هر روز رنگ و بویی تازه می‌گیرد و هر شخصی بدون دادشتن دلیل و برهان انگشت اتهامی را در راستای سیاست های نظام به افرادی که عقیده خود را بر اساس خواست قلبی انتخاب کرده اند نه جبر حاکمیت نشانه می گیرند.

« محبت نیوز» – پس از آنکه حجت الاسلام محمدتقی فعالی، مؤلف کتاب «سبک زندگی توحیدی و موفقیتهای الهی» و از پژوهشگران جنبش های نوپدید دینی بدون انتشار دلیل و مدرک ادعا کرد که در برخی از مراکز خدماتی و انجمن های کمپ های ترک اعتیاد (NA) تبلیغ عرفانهای کاذب و مسیحیت تبشیری می شود، گروهی تحت عنوان” انجمن معتادان گمنام ایران” با ارسال نامه ای به خبرگزاری مهر، مطالب عنوان شده از سوی وی را تکذیب کردند.
محمد تقی فعالی که خود را بعنوان کارشناس در حوزه عرفان تطبیقی معرفی می کند پیش تر در این خصوص گفته بود: ” مسیحیت سالیان و حتی قرونی است که تلاش بسیار برای معرفی خود کرد اما مسیحیت جدید به صورت مستقیم وارد نمی شود بلکه با روشهای متنوع و وسیع به صحنه می آید و با پوششهایی که نیاز امروز بشر را شکل می دهد، وارد می شود. وی همچنین  افزود؛ تمام گامهای دوازده گانه انجمن NA مبتنی بر عهدین و انجیل یعنی مسیحیت امروزی است که انجمن معتادان گمنام(NA) انجمن معتادان جنسی گمنام(SA)، انجمن چاقهای گمنام(OA) و غیره که حدود 280 انجمن را تشکیل می دهند طی تحقیقاتی که انجام شده است بدون شک اینها تبلیغات مسیحیت است .”
طبق اعلام خبرگزاری مهر این ادعا توسط محمدتقی فعالی در اردیبهشت ماه سال جاری و در مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور مطرح شد. اما با چهار ماه تاخیر طی نامه ای از سوی انجمن معتادین تکذیب شده است.
طبق آنچه در متن نامه آمده است «معتادان گمنام» انجمنی است برخاسته از بطن اجتماع که در ایران از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را با هدف کمک به درمان معتادان در عذاب از اعتیاد آغاز کرد و با حمایت های بی دریغ مسئولین  کشور مجوز فعالیت رسمی انجمن معتادان گمنام از طریق نیروی انتظامی (پلیس امنیت عمومی ناجا) صادر شد و تحت شماره ۲۱۰۶۵ در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است.
جای تعجب است که این پژوهشگر و دین پژوه با چه استدلالی از تبلیغ مسیحیت در بین معتادان خبر داده و چرا این انجمن با چهارماه تاخیر این ادعا را تکذیب کرده است و خبرگزاری ها و سایت های رسمی همچون مهر و الف به پوشش آن پرداخته اند.