پلمپ مغازه‌های بهائیان مصادف با عید رضوان

bahaiyan-e1461263410440

به گزارش «محبت‌نیوز» مأموران نیروی انتظامی ۱۶ مغازه متعلق به بهائیان را در شهرستان قائم‌شهر استان مازندران پلمپ کردند. در شهر بابل نیز دو مغازه بهائیان پلمپ شد.

 وب سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده مأموران اداره اماکن نیروی انتظامی شهر قائم‌شهر به دلیل «تعطیلی مغازه‌های شهروندان بهایی به مناسبت تعطیلی مذهبی» در روز اول اردیبهشت، این ۱۶ مغازه را پلمپ کرده‌اند. مأموران دو مغازه بهائیان در شهرستان بابل را نیز به دلیل مشابهی پلمپ کرده‌اند.

هفته گذشته به‌دنبال مراجعه یکی از شهروندان بهایی قائم‌شهر به اداره اماکن به او گفته شده بود که بر اساس دستورالعملی که از «مقامات مافوق» رسیده، اگر بهائیان در اول اردیبهشت واحد صنفی خود را تعطیل کنند، مأموران موظف هستند مغازه را پلمپ کنند.

در دیانت بهائیان روز اول اردیبهشت «عید رضوان» است و تعطیل به‌شمار می‌رود.

این تعطیلی در حالی است که در روزهای اخیر در یک بیانیه امضاء شده خطاب به علی خامنه‌ای۵۴ نفر از تجار و اقتصاددانان برجسته از کشورهای مختلف جهان از او خواستند تا به آزار و تبعیض علیه صاحبان کسب و کار بهایی در ایران پایان دهد.

در سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان بهائی با انواع کارشکنی‌ها قادر به ادامه فعالیت در کسب و کار خود نبوده‌اند. فرماندهی نیروی انتظامی ایران سال گذشته با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر کشور خواست که برای کنترل، محدودیت و نظارت بر عملکرد بهائیان زمینه‌های شناسایی آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسیع آن‌ها در جامعه جلوگیری شود.

سخنگوی جامعه بهاییان می گوید دست کم ۱۵ عضو جامعه بهاییان ایران در شهرهای مختلف بازداشت و مغازه‌های برخی دیگر ازآنان در چندین شهر مهر و موم شده است.

http://mohabatnews.com/fa/?p=8162