توسعه علوم اسلامی با ۵۰۰ گروه جهاد علمی!

haziravi435-e1461256877894

«محبت‌نیوز»  –  به نظر می‌رسد استفاده از اعداد در جمهوری اسلامی تعریف خود را از دست داده‌اند. پس از آنکه رئیس پلیس ایران از آغاز به کار هفت هزار پلیس مخفی برای نظارت بر بدحجابی خبر داد حالا خبر رسیده برای توسعه علوم اسلامی ۵۰۰ گروه جهادی در کشور آغاز به کار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: از گشت «جندالله» تا گشت ارشاد، پلیس به در خانه‌ها می‌رود

 مدیر حوزه علوم اسلامی از توسعه این مراکز در کل کشور با استفاده از ۵۰۰ گروه جهاد علمی خبر داد.

«روح الله حریزاوی» در مصاحبه با خبرگزاری مهر بدون اشاره به شکل فعالیت‌ آنها گفته در سال جاری اولویت این است که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را به عنوان مرکز نشر نظام اندیشه دینی و گفتمان انقلاب در کشور معرفی و نهادینه کنیم.

او با بیان اینکه دوره‌های تخصصی مدیریت و تربیت اسلامی یک «راهبرفرهنگی» در سطح دانشگاه‌هاست گفته «در حال حاضر حدود ۳۰۰ گروه فعال جهاد علمی و فرهنگی و ۲۰۰ گروه نیمه فعال در سطح حوزه های علوم اسلامی حضور دارند که در مجموع ۵۰۰ گروه می‌شوند.»

این مدیر حوزوی توسعه علوم اسلامی را مطالبه علی خامنه‌ای و روح‌الله خمینی دانسته و گفته سیاست بر این است که تعداد آنها افزایش یابد.

سابقه نشان داده این قبیل طرح‌ها بیشتر نمایشی برای جذب منابع مالی با نشان دادن فعالیت افراد با رقم‌ها و آمارهای نه چندان واقعی است. همچنان که در روزهای اخیر گروهی از مدیران حوزه به صورت تلویحی عنوان کردند که طرح پرورش ۱۰ میلیونحافظ قرآن که از سوی علی خامنه‌ای مطرح شد نیز با شکست مواجه شده است.