روحانی سنی محکوم به 6 سال زندان اتهامات دادگاه را رد میکند

15065

ارسال خبر  فاطمه تابع بردبار              fatemeh tabe bordbar

عبدالسلام گلنواز، روحانی پیرو اهل سنت کُردستان در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار کُردپا، بخش زیادی از اتهامات وارده توسط دادگاه ویژه‌ی روحانیت تبریز را رد کرد.

روز دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، امام جماعت مسجد “حضرت عمر” شهر سردشت توسط دادگاه ویژه‌ی روحانیت به ٦ سال حبس و خلع دائم لباس روحانیت محکوم گردید.
این روحانی در گفت‌وگو با آژانس خبررسانی کُردپا اتهامات دادگاه را رد کرد و گفت: “بنده عضو مکتب قرآن هستم، اما علیه نظام، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و تبلیغ به نفع حزب دمکرات سخنرانی نکرده‌ام”.

عبدالسلام گلنواز، امام جماعت مسجد “حضرت عمر” شهر سردشت توسط دادگاه ویژه‌ی روحانیت به ٦ سال حبس و خلع دائم لباس روحانیت محکوم گردید.

ماموستا گلنواز افزود: “عضویت من در مکتب قرآن جهت تزکیه‌ی خود و دعوت و هدایت دیگران بدون فعالیت‌های صرف سیاسی است”.

امام جماعت مسجد محله‌ی شیوه ابراهیم سردشت در پاسخ به این پرسش که دفاع شما از شخصیت قاضی محمد در دادگاه چه بوده است، اظهار داشت: ما ابتدا کُرد هستیم بعد مسلمان و تعریف و تمجید بنده از پیشوا قاضی تنها به عنوان یک شخصیت بزرگ کُردستان و پیرو دین اسلام بوده است.

سلام گلنواز می‌گوید که دادگاه ویژه‌ی روحانیت تماماً از روحانیون شیعه‌مذهب تشکیل گردیده و من در دفاعیاتم آن را غیرقانونی دانستم که حتی یک روحانی سنی در هیأت منصفه نیز حضور نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد که به دلیل وجود قوانین خاص دادگاه روحانیت، بنده از حق داشتن وکیل روحانی محروم شدم، چونکه تاکنون موفق به پیدا نمودن وکیل روحانی برای پرونده نشده‌ام.

این روحانی کُرد طی ٢٠ سال گذشته همواره مورد اذیت و آزار نهادهای حکومت بوده و بارها به اداره‌ی اطلاعات احضار شده بود.http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=11891