حکم خلع لباس روحانیت وشش سال زندان برای امام جمعه وجماعت اهل سنّت

خبرگزاری هرانا – کاکه عبدالسّلام گلنواز (امام جمعه وجماعت مسجد حضرت عمر سردشت) روز دوشنبه به دادگاه ویژه روحانیت تبریز؛ مجدداً احضار و از ساعت ۱۲ إلی ۱۵: ۱۵ مورد بازجویی و محاکمه قرار گرفت. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهامات نامبرده از سوی دادگاه عضویت در حرکت غیرقانونی مکتب قرآن، تبلیغ علیه نظام و سخنرانی به نفع حزب دمکرات و ایجاد تفرقه مذهبی ذکر شد و بر اساس آن به خلع لباس روحانیت و شش سال زندان محکوم شد. 

در این جلسه نامبرده اقدام به دفاع از خود نموده است که خلاصهٔ دفاعیات وی به قرار زیر است: اینجانب پیروی از حضرت علامه کاکه احمدمفتی‌زاده – سلام الله علیه – وعضویت در حرکت دینی مکتب قرآن را که اساس برنامه آن، تزکیه خود و دعوت وهدایت دیگران است بدون فعالیت‌های سیاسی؛ از وظایف مهم و افتخارات خود می‌دانم، درضمن به توصیف مرحوم قاضی محمد که ازعلمای شافعی مذهب و مبارز علیه رژیم شاه بودند اذعان می‌کنم، ولی به دلیل عدم اعتقاد به فعالیت سیاسی- که رهبرم کاکه احمدمفتی‌زاده آن را منع کرده است- سخن گفتن له یا علیه نظام یا احزاب سیاسی، را نفی و تکذیب می‌نمایم. دفاع از عقاید اهل سنت وجماعت وتعریف وتمجید از صحابه مهاجر و انصار و امّهات المؤمنین – رض – و پیروی از آن بزرگواران نه تنها تفرقهٔ مذهبی نیست، بلکه آن را از مهم‌ترین وظایف دینی خود در جهت ایجاد اتحاد و یکپارچگی مسسلمانان می‌دانم.

سرانجام قبل از تنظیم متن کتبی دفاعیه از سوی کاکه عبدالسّلام و ارائهٔ آن به دادگاه، حکم از قبل تعیین شدهٔ خلع لباس روحانیت و شش سال زندان، آماده و همزمان با تحویل دفاعیه کتبی به کاکه عبدالسّلام ابلاغ شد.