انتقاد و توهین امام جمعه اصفهان به دانشجویان دختر

1

ارسال خبر توسط محمد رضا فرشادفر Mohammadreza Farshadfard

امام جمعه ی اصفهان در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد در دانشگاه نجف آباد از مسئولان این دانشگاه خواست که محیط دانشگاه را برای «اسلامی شدن» آماده کنند.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از دانشجو نیوز، یوسف طباطبایی با انتقاد از حضور دختران در برخی از رشته های دانشگاهی اظهار کرد: ما مسلمانیم، خانمی که برای مهندسی معدن ثبت نام می کند، این رشته را برای خانمها نباید داشته باشیم. مگر ما معدن در شهر داریم؟
طباطبایی با بیان اینکه معادن در خارج از شهرها وجود دارد گفت: ما معدن دختر و پسر جداگانه باید درست کنیم یا یک معدن که با هم باشند؟ جدا جدا که نمی شود معدن داشته باشیم. ما که نمی توانیم معدن ویژه دختران داشته باشیم یا در معدن پرده بکشیم بین دختر و پسر.
حجت‌الاسلام‌ سید یوسف طباطبایی با بیان اینکه «باید یک سری از امورات کشور دست زن‌ها باشد» از روسای دانشگاه‌ها و استادان خواست که «محیط را برای اسلامی شدن آماده کنند» و در ادامه افزود: اگر اول انقلاب به علت کمبود استاد زن نمی‌شد کلاس ها را از هم جدا کرد، اما الان که استاد داریم، اصلن باید یک سری از امورات کشور دست زن‌ها باشد.
به گزارش مهر، وی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت علوم و با تاکید بر اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه وزارت علوم هیچ نظارتی روی درس‌ها ندارد، بنابراین شما دانشگاه آزادی‌ها این نظارت را داشته باشید. به عنوان مثال خواهری که دندانپزشک باشد یا نداریم یا ضعیف است و خانمها حاضر نیستند نزد دندانپزشک زن بروند و علمای دین می‌گویند برای زن‌ها پیش دندانپزشک مرد و مردها پیش دندانپزشک زن نروند، بر این اساس باید این دسته از رشته‌ها در میان زنان تقویت شود.
وی با بیان اینکه ما به فکر مملکت و جامعه نه در خودمان، نه در دانشگاه‌های دولتی و نه در آزاد نیستیم، تصریح کرد: آقایان نخبگی دینی را نشان دهید نه نخبگی غیردینی.