تهدید و شکنجه کشیش سعید عابدینی توسط اطلاعات زندان

Capture

زندانی عقیدتی  سعيد عابدینی کشیش ایرانی/آمریکایی  در زندان رجایی شهر کرج  به حفاظت اطلاعات زندان احضار شد و   تهدید به پرونده سازی جدید و شکنجه شد.

براساس گزارش رسیده، پس از احضار سعید عابدینی وی توسط دو بازجو وزارت اطلاعات به نامهای بحرینی و مضارع تهدید به پرونده سازی شد و  بازجو  مضارع با در دست داشتن شوکر برقی و ایجاد صدا با آن و صدای شکنجه تعدادی از زندانیان عادی سعی در ایجاد وحشت در این زندانی عقیدتی داشت و او را تهدید به شکنجه و پرونده سازی کرد.
از فروردین سال جدید این زندانی چندین بار مورد آزار و اذیت گرفته و یک بار نیز به انفرادی منتقل و بیش از چهار روز در انفرادی نگهداری شد.

همچنین  به نقل از کریستین پست وی در ماه ژوئن سالجاری وی مورد شدید ترین آزار و اذیت و ضرب و شتم  قرار گرفته است.

همسر وی نیز درهمین رابطه  به  کریستین پست  گفته است که به کشیش سعید گفته اند حبس وی در صورت انکار ایمان مسیحی اش کاهش میابد که وی به هیچ عنوان چنین شرطی را نمیپذیرد. در اینجا هم خانم نغمه عابدینی توضیحاتی در رابطه با ضرب و شتم سعید عابدینی را در مصاحبه ای با خبرگزاری صدای مسیحیان ایران را ارایه میدهد.

سعید عابدینی کشیش مسیحی ایرانی‌ – آمریکایی  از تابستان سال ۲۰۱۲ بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ بنابه گزارش‌ها به اعدام و پس از تخفیف مجازات به هشت سال زندان محکوم شد. اتهام وی تضعیف امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغ مسیحیت از ابتدای سال ۲۰۰۰ عنوان شده‌بود.

رژیم ایران همچنان به آزار و اذیت اقلیت های مذهبی به صورت جدی ادامه میدهد،وضعیت آزار اذیت مذاهب دیگر به غیر از اسلام شیعه  بصورت اسفناک  در ایران اجرا میشود،در حالی  که رییس جمهور حسن روحانی پیش از انتخابات و سر کار آمدن دولت خود تحت عنوان تدبیر و امید وعده داده بود که جلوی آزار و اذیت اقلیت های قومی و مذهبی در ایران گرفته خواهد شد.