اجرای نامتعارف حکم تبعید یک شهروند بهایی در اردبیل

images

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌   Hossein haghighi

در یک اقدام نادر، مأموران انتظامی استان اردبیل با مراجعه به زندان مشکین‌شهر برای اجرای حکم “نفی بلد” (تبعید) یک زندانی بهایی، وی را با خود به خارج از استان اردبیل و در حوالی جاده اهر‌‌ رها کردند.

به گزارش تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، حوالی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری، مأموران به زندان مشکین‌شهر در استان اردبیل مراجعه کرده و به رامین ایدلخانی، زندانی بهایی اعلام می‌کنند دوره محکومیت یک ساله وی به پایان رسیده و باید برای گذراندن حکم “نفی بلد” پنج ساله به خارج از استان اردبیل منتقل شود.

در پی این اقدام، مأموران پس از ترخیص رامین ایدلخانی از زندان، نامبرده را بازداشت و با خود به نقطه نامشخصی منتقل می‌کنند.

ساعاتی بعد مشخص می‌شود که مأموران وی را در حوالی جاده اهر از استان آذربایجان‌‌ رها کرده و از وی می‌خواهند بقیه راه را خودش برود و تا پنج سال که منع اقامت در استان اردبیل دارد به این استان وارد نشود.

رامین ایدلخانی همراه همسر و دو فرزند خردسالش در شهر پارس‌آباد مغان زندگی می‌کند. وی در سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام “تبلیغ علیه نظام در قالب تبلیغ بهاییت و توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری و پنج سال منع اقامت در استان اردبیل محکوم شد که یک سال حبس تعزیری وی در دوران حبس بخشیده شد.

دوره حبس رامین ایدلخانی از ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که در ۲۴ مرداد ماه به پایان رسید