فعالین یارسان به وعده‌های دولت روحانی خوش‌بین‌اند

Capture

آژانس کردپا: “مجمع مشورتی فعالان مدنی جامعه‌یارسان” در اعتراض به‌جلسه‌چند روز گذشته‌مراكز حكومتی در كرمانشاه با برخی از پیروان آیین یاری، نامه‌ای سرگشاده‌را منتشر نمود.


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مورخ ١٨ شهریور اداره‌اطلاعات استان كرمانشاه برخی از فعالین یارسان و نمایندگان پیروان این آیین را فراخوانده‌و به‌آنها قول استحقاق حقوق اقلیت‌ها را داده‌اند.

در این جلسه‌یكی از مسئولین امنیتی گفته‌است از این به‌بعد در تلاش خواهیم بود تا نگرش‌های امنیتی علیه‌جامعه‌یارسان را از بین برده‌و از استخدام آنها در ادارات دولتی پیشگیری نشود.

متن این نامه‌كه‌از سوی “مجمع مشورتی فعالان مدنی جامعه‌یارسان” انتشار یافته‌است بدین شرح است:

“اطلاعیه”
اول و آخر یار
بنابر اخبار رسیده؛ پنجشنبه گذشته مورخ ١٨ شهریور١٣٩٤ اداره اطلاعات کرمانشاه تعدادی از جمخانه‌داران و متنفذین یارسان در استان کرمانشاه را به جلسه‌ای دعوت کرده است که در جلسه مذکور یک مقام امنیتی گفته است دولت روحانی قصد دارد در راستای اجرای بیانیه انتخاباتی رییس جمهور در خصوص حقوق اقوام و مذاهب، حقوق مردم یارسان را ادا کند و نهادهای امنیتی در همین راستا، پیش‌نویسی را به شورای امنیت ملی جهت تصویب ارایه کرده‌اند. بر اساس این مصوبه مشکلات استخدامی و سختگیری‌های عقیدتی بر جامعه یارسان مرتفع خواهد شد.

مجمع مشورتی فعالان یارسان، ضمن استقبال و خوش‌بینی به هر حرکتی از سوی حکومت که در جهت ادای حقوق از دست رفته جامعه یارسان باشد. امیدوار است که اظهارات مسئولان- بر خلاف قول‌ها و وعده‌های پوچ گذشته- در این نشست رنگ واقعیت به خود بگیرد و مشکلی هر چند کوچک از حقوق تضییع شده جامعه یارسان را برطرف کند.
مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان