محمد علی طاهری از زمستان سال گذشته دیده نشده است، چرا او را نشان نمی دهند؟

Capture

بر خلاف ادعای وکیل محمد علی طاهری، مبنی بر ملاقات با موکلش به بهانه های مختلف و انتشار اخباری مبنی بر تشکیل دادگاه بنیانگزار عرفان حلقه، آقای طاهری از زمستان سال گذشته دیده نشده است. درحالی که در مدت هفت ماه گذشته عرفان حلقه ای ها و فعالین حقوق بشر از عدم رویت محمد علی طاهری ابراز نگرانی کرده اند.

مسئول کمپین بین المللی حمایت از محمد علی طاهری در زمستان سال گذشته خورشیدی از درگذشت آقای طاهری زیر شکنجه و در اعتصاب غذا خبر داده بود و روزنامه دیلی تلگراف نیز این موضوع را منتشر کرده بود. این موضوع به عنوان یک احتمال بیان نشده است و با قطعیت کامل توسط شهناز نیرومنش اعلام شده است. از طرف مقابل اما علیزاده طباطبایی وکیل محمد علی طاهری که پس کمتر از یک سال است که بر این پرونده گمارده شده است، از ملاقات ها و جلسات دادگاهی با حضور آقای طاهری خبر می دهد که برگزاری چنین دادگاهی با حضور آقای طاهری توسط قوه قضاییه تکذیب شد و خبر ملاقات آخر علیزاده طباطبایی با خبر اعتصاب غذای اخیر به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

با پافشاری شهناز نیرومنش بر انتشار خبر درگذشت محمد علی طاهری، موج حملات از سوی وکیل و افراد دیگری که مدتهاست در حال همکاری با حکومت هستند، بر خانم نیرومنش افزایش یافت و اخیرا نیز نقل قولهایی از سوی آقای طاهری از زبان وکلایش مبنی بر نفی شهناز نیرومنش و حتی نفی آموزه های عرفان حلقه از طرف وکلای وی منتشر شده است

از طرفی با توجه به پافشاری حکومت ایران، قوه قضاییه و وکلای پرونده بر زنده بودن آقای طاهری و تحت فشار گذاشتن خانواده بر تکرار این موضوعات و اراذه اطلاعات اشتباه به آنها، و همچنین از طرفی دیگر، از آنجا که حکومت ایران از سالهای گذشته سعی در تخریب شخص شهناز نیرومنش از طریق رسانه هایی چون فارس نیوز، ندای انقلاب و رجانیوز داشته است، معلوم نیست چرا محمد علی طاهری را به یک مرخصی یک روزه نمی فرستند تا وی دیدار عمومی با شاگردانش داشته باشد تا بدین ترتیب هم به خواسته خود که رسوا کردن خانم نیرومنش است دست یابند و هم شبهات درگذشت یک دانشمند و عارف ایرانی زیر شکنجه در نظام ولایت فقیه و به دستور مراجع تقلیدی همچون مکارم شیرازی را از بین ببرند؟

لازم به ذکر است که محمد علی طاهری بنیانگزار عرفان حلقه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به اتهامات واهی دستگیر و روانه زندان شد. وی تمام طول مدت زندان را در سلول انفرادی گذرانده  و برای هربار اجابت خواسته هایش دست به اعتصاب غذاهای متوالی زده است.