درخواست هواداران عرفان حلقه در نروژ : اگر طاهری زنده است نشانش دهید

Capture

روز یکشنبه به صورت همزمان تظاهراتی در کشورهای مختلف در حمایت از محمد علی طاهری برگزار شد، از جمله این تجمعات می توان به تجمعات کشورهای آلمان و سوئد، اصفهان و فرانکفورت و اسلو نروژ اشاره کرد. در این روز که ده ها نفر از حامیان محمد علی طاهری با حمل پلاکارد و بعضا سر دادن شعارهایی، حمایت خود را از محمد علی طاهری اعلام کردند و بدین ترتیب خواستار ملاقات عمومی وی و شنیدن خبر سلامتی او از زبان خودش شدند. بعضی دیگر نیز با حمل پلاکاردهایی خواهان آزادی محمد علی طاهری بودند.

تظاهرات شهر ترونهایم در نروژ اما مقداری متفاوت از تظاهرات های دیگر بود. تعداد کم افراد حاضر اما تظاهراتی تاثیرگذار با پلاکاردهایی خیره کننده روبروی کلیسای معروف شهر ترونهایم و همچنین مقابل ساختمان عفو بین الملل.

این تظاهراتها در راستای دعوت تشکل همبستگی فعالان عرفان حلقه در داخل و خارج از کشور و کمپین رویت عمومی استاد محمد علی طاهری انجام شد.

هدف تجمع ترونهایم نروژ صرفا درخواست برای رویت استاد محمد علی طاهری بود است، چرا که بنا به گفته شهناز نیرومنش، سخنگوی کمپین بین المللی حمایت از محمد علی طاهری، محمد علی طاهری در زمستان سال گذشته جان سپرده است، خبری که دیلی تلگراف نیز هفته گذشته به آن پرداخت. این در صورتی است که قوه قضاییه ایران اعلام کرده است که برای وی حکم اعدام صادر شده است و بدین ترتیب توجه جامعه جهانی اعم از سازمان ملل و وزارت امور خارجه امریکا به این موضوع جلب شده است. علی رغم اخبار مبنی بر از دست رفتن آقای طاهری زیر شکنجه و در اعتصاب غذا، علیزاده طباطبایی وکیل حکومتی پرونده و به تبع آن آذردخت ظاهری خواهر آقای طاهری از کانادا مدعی هستند وی زنده و سلامت است