بازداشت ۳ تن از اعضای جمعیت آل یاسین در کرج

xxxxx

 عرصه سوم: روز جمعه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۴ پیمان فتاحی، مرتضی رسولیان و امیررضا الماسیان پس از یورش نیروهای امنیتی به منازلشان بازداشت شدند.

به گزارش هرانا، بازداشت شدگان از اعضای گروه موسوم به جمعیت آل یاسین، هستند که در محل زندگی خود در کرج بازداشت شده‌اند و هنوز از محل نگه‌داری آنها اطلاعی دردست نیست.

پریسا کی نژاد، سخنگوی جمعیت الاهیون (اِل یاسین) در انگلستان، به هرانا گفته است: «پیمان فتاحی صبح شنبه ۱۷ مرداد بصورت زنجیر شده و با دست بند و پابند در محل ورودی دادگاه انقلاب استان البرز رویت شده است.» به گفته‌ کی‌نژاد دستگیری این افراد با « یورش مسلحانه و تهدید مکرر  به تیراندازی» همراه بوده است.  وی دلیل این دور از بازداشت‌ها را «اعتقادات و تبلیغات مذهبی» این افراد عنوان کرده است.

هرانا به نقل از منابع خود عوامل این بازداشت را معاونت مذاهب وزارت اطلاعات معرفی کرده و به نقل از شاهدان عینی نوشته است: «مطالب پراکنده ای از مأموران اطلاعاتی در بارۀ دوره های تعلیمات استاد (پیمان فتاحی)، تفاسیر لیبرال و غیر سنتی از قرآن و کتاب مقدس، انتشار مخفیانه آموزش ها و سخنرانی ها، انتشار جریان های معنوی وارداتی در ایران (مسیحیت نوین، کابالا، تولتک، عرفان دالایی لاما …) و اندیشه های مرتبط با لیبرال دموکراسی شنیده می شده است.»

این اولین بار نیست که اعضای این گروه مذهبی در ایران بازداشت می‌شوند؛ پیمان فتاحی پیشتر چندین بار در طول یک دهه گذشته بازداشت شده و پرونده‌هایی با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام برای وی گشوده شده است. رسولیان و الماسیان نیز در سال‌های گذشته طعم بازداشت و بازجویی را چشیده اند.