حمایت از زندانیهای مسیحی ایرانی با همکاری یک سازمان سوئد

unnamed-1با خبر شدیم عده ای از مسیحیان ایرانی به همراهی  سازمان freedom2worship  در پایتخت سوئد به حمایت از زندانیان مسیحی در ایران شتافته اند،گزارشی توسط یکی از مسیحیان ایرانی که در این کمپین حمایتی فعالیت داشته است برای خبرگزاری صدای مسیحیان ایران (Vocir) ارسال شده است که نظر شما را به این گزارش جلب مینماییم. پوریا مهدیخانی یکی از اعضای فعال در این کمپین  که  در سال۲۰۱۲  به عیسی مسیح ایمان آورده است ، گفت :رکن اصلی  این سازمان منطبق با  ماده هجده اعلامیه جهانیی مذهب و تغییر آن برای همه انسانها بنا شده است. طبق اظهار نظر اعضای این سازمان كشورهاى اسلامی که به عضویت  این سازمان در آمده اند پس از امضای این اعلامیه موظف به رعایت این حق هستند که آزار و اذیت به  كسانى كه تغيير مذهب داده اند پرهیز کنند. این سازمان در سراسر جهان با برگزاری همایش و تظاهرات مسالمت آمیز و امضا طومارصداى نو كیشان مسیحی را به گوش جامعه جهانی میرساند. در همین راستا ما در سوئد در جهت حمایت از زندانیان مسیحی و رفع ستم از آنها از ماه مارس سالجاری طوماری تهيه وبه تاييد شهروندان عادى رسانيدم. پیش از این اعضای سازمان اقدام به جمع آورى امضا براى مونا والتر یک نوکیش مسیحی از سومالی ساکن سوئد  كرده بودند. براى دومين بار اين كار را براى حمايت از زندانيان نوكيش مسيحى در ايران از جمله  سعيد عابدينى و فرشيد فتحى ،بهنام ايرانى، ابراهيم فيروزى، سوادا اغاسر و خانم مريم نقاش زرگران (نسیم)انجام داديم.

این امضاها توسط من و توماس لندین در شهراستكهلم و كليسا هاى آن جمع آوری شد . همچنیین پتیشن به دیگر شهرهای سوئد از دوستانمان خواستیم تا با امضای آن به این عزیزان یاری رسانند. به این ترتیب بالغ بر ۷۰۰ امضا در ۱۵ صفحه بدست آوردیم.

كپى از امضاهاى تهيه شده و درخواست امضای بر آزادی بی قید و شط نوكيشان مسیحی و خاتمه دادن به آزار و آذیت آنها را به سفارت جمهورى اسلامى در استكهلم فرستاديم و رونوشت آن را برای گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران، گزارشگر ویژه بردباری مذهبی ، سازمان عفو بینالملل ارسال خواهيم كرد