انتقال دو نوکیش مسیحی به سالن دو زندان رجایی شهر

imageفرشید فتحی و علیرضا سیدیان دو شهروند نوکیش مسیحی به سالن دو زندان رجایی شهر انتقال یافتند.

به گفته نزدیکان یکی از دو نوکیش مسیحی به هرانا شرایط سالن دو زندان رجایی شهر فضای نا مناسبی دارد و به دلیل آنکه بر خلاف اصل تفکیک جرائم به این دو نوکیش برخورد شده است آنها را به سالن دو که زندانیان غیرعقیدتی از جمله جرائم سرقت، زورگیری و موادمخدر می باشند، منتقل کرده اند.

فرشید فتحی یکی از اعضای کلیسای ایران است که چهار سال پیش در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند. فرشید فتحی به دستور دادگاه انقلاب به بند ۳۵۰ زندان اوین وپس از آن به زندان رجایی شهر منتقل شد.

علیرضا سیدیان دیگر نوکیش مسیحی و از اعضای” کلیسای ایران” که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و شلاق محکوم شده بود، در ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ پس از قصد خروج از کشور برای تعطیلات نوروزی بازداشت شده است. وی از سوی قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس، هجده میلیون تومان جریمه نقدی و ۹۰ ضربه شلاق محکوم و با وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به برای مدتی به صورت موقت آزاد شده بود.