نشر اکاذیب و اشاعه نفرت علیه هموطنان یهودی را متوقف کنید

جمعی از ایرانیان یهودی:
به دنبال انتشار مقاله‌ای افترا آمیز در مورد یهودیان در سایت الف، تعدادی از هموطنان یهودی با صدور بیانیه ای نسبت به آن اعتراض کردند. در بخشی از این بیانیه که نسخه‌ای از آن نیز به سایت ملی – مذهبی ارسال شده‌آمده است: ما به عنوان جمعی از ایرانیان یهودی که سرافرازی و بهروزی ملت ایران را آرزو داریم ،مجدانه خواهان منع انتشار اکاذیب تفرقه افکن میان اقوام ومذاهب در ایران هستیم و پیگرد قانونی متخلفان را از مسئولین خواستاریم. همچنین از تمامی اندیشمندان دلسوز و فعالان اجتماعی و مدنی تقاضا داریم که با اندیشه های انسانی و تأثیر گذار خود چراغی بیفروزند برای روشنگری افکار عمومی و در جهت پیوند و همبستگی اقلیت های قومی و مذهبی.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

در کنار بسیاری اهانت ها و رویکرد های خصمانه که سالهاست علیه اقلیت های قومی و مذهبی در ایران شاهد آن هستیم، اخیراً زنده کردن شایعه ای کهنه، خطرناک و سراسر کذب علیه یهودیان در سایت های “الف”، “پارسینه” و” مشرق” ، شدیداً موجب نگرانی نه تنها هموطنان یهودی ، بلکه بسیاری دیگراز هموطنان آزاده در داخل و خارج ایران شده است.
در این مقاله موهن وشدیداً تحریک کننده تحت عنوان چه قومی “خونخواران تاریخ بشریت” لقب گرفته‌اند؟ (۲۱ فروردین ۹۴ ) چنین ادعا شده که یهودیان در ایام عید فصح با کشتن کودکان غیر یهودی، ازخون آنان برای پختن نان فطیر استفاده می کنند. متآسفانه این شایعه کذب علیه یهودیان که توسط برخی مسیحیان در قرون وسطی در اروپا ساخته شده بود، شکنجه ها و کشتارهای بیرحمانه بسیاری از یهودیان بیگناه را آن زمان موجب شد. حال اینک نیز جدای از اینکه چه بازی های سیاسی در این زمان خاص موجب زنده کردن این شایعه دهشتناک قرون وسطایی از طرف راست گرایان افراطی شده است، این سم پراکنی زنگ خطری است که نمی توان آنرا نادیده گرفت ، چرا که همواره تاریخ شاهد بوده اعمال خشونت علیه اقلیت های مذهبی ، قومی و نژادی با چنین تحریکاتی آغاز می شود. تحریکاتی که گرچه با برنامه ریزی توطئه آمیز و آگاهانه گروهی اندک آغاز می شود ، ولی تبعات آن پس از انتشار در جامعه نا آگاه می تواند بسیار گسترده و خطرناک شود و بسیاری شهروندان بی گناه را قربانی بازی های سیاسی جمعی کوچک کند.
خوشبختانه اینک در بسیاری از کشورها قوانینی وجود دارد که نشر اکاذیبی را که با هدف نفرت پراکنی علیه گروههای اقلیت اشاعه می شود، منع می کند. حال آنکه در ایران شاهد آن هستیم که نه تنها چنین قوانین بنیادی نادیده گرفته شده است، بلکه برخی تاریک اندیشان با استفاده از اهرم های قدرت، خود اشاعه دهنده بسیاری رویکردهای اقلیت ستیز می باشند و با این کار دقیقاً آب به آسیاب همانهایی می ریزند که ادعای دشمنی با آنان را دارند.
ما به عنوان جمعی از ایرانیان یهودی که سرافرازی و بهروزی ملت ایران را آرزو داریم ،مجدانه خواهان منع انتشار اکاذیب تفرقه افکن میان اقوام ومذاهب در ایران هستیم و پیگرد قانونی متخلفان را از مسئولین خواستاریم. همچنین از تمامی اندیشمندان دلسوز و فعالان اجتماعی و مدنی تقاضا داریم که با اندیشه های انسانی و تأثیر گذار خود چراغی بیفروزند برای روشنگری افکار عمومی و در جهت پیوند و همبستگی اقلیت های قومی و مذهبی. باشد که دست در دست یکدیگر اجازه تکرار درس های تلخ تاریخ را ندهیم.

دکتر شاوش صفوتی -فریده رفیعی- دکتر شادان صفوتی -مهندس مراد پژوهان -فرزانه اسحاقیان- الهام پزشکی‌ -هومن طوبی -نورمن پزشکی‌ -ایده طوبی، وکیل -فرشاد رفیعی مدرس- دکتر مسعود صدیقپور -سوسن معنوی -ناهید نجات -یوسف نجات -رویا حکاکیان، نویسنده -فریده شعبان – غزل ستون زاده – مینو شعبانفر – خلیل حکیمیان – یوسف حکیمیان – اشلی نجات – سارا حکیمیان – تارا نجات – هلن زرین – هما آسف – تانیا آسف – محمود زرافشان – هلن زرین – صدا توماسیان – آریانا ثائب – دافنه زرین – درین زرین – شایان افشار، مدرس – سیامک مشعل – سلیم کهن صدق – رزیتا ریحان