اگر قوه مجریه بگوید اسلام نه، اسلام به او می‌گوید شما نه!

شیخ محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری از سخنان حسن روحانی به تندی انتقاد کرد وی بدون اشاره به نام حسن روحانی به اظهارات اخیر او در مورد اینکه وظیفه پلیس نه «اجرای اسلام»، بلکه فقط «اجرای قانون است پاسخ داد و گفت: قوه مجریه تشکیل شد تا تلفیق رهبری را داشته باشند و اسلام را پیاده کند و نمی‌تواند بگوید اسلام، نه. اگر روزی گفت اسلام نه. اسلام به او می‌گوید شما نه!

imageبه گزارش استاد نیوز محمد یزدی در مراسم بزرگداشت روز معلم در در دانشگاه دفاع ملی همچنین گفت
: امام راحل این سبک را که مناسب‌ترین روش برای حکومت‌داری بود انتخاب کردند. قوای مجریه، مقننه و قضاییه و سازمانهای زیر مجموعه‌ی آنها برای اداره کشور تشکیل شدند و پس از ۱۰ سال در فرمانی نواقص قانون اساسی را اصلاح کردند. به همین دلیل بازنگری در قانون اساسی انجام شد.


وی تاکید کرد: قوای سه‌گانه در سایه مقررات اسلامی قرار دارند. امام فرمودند، نمایندگان مجلس در بین چیزهایی که اسلامی نباشد نمایندگی ندارند. نه این که حق طرح چنین چیزهایی را داشته باشند بلکه اصلا نماینده نیستند که طرح چنین چیزی را داشته باشند. به عبارت دیگر نمایندگان مجلس انتخاب شدند تا اسلام را پیاده کنند. قوه مجریه تشکیل شد تا تلفیق رهبری را داشته باشند و اسلام را پیاده کند و نمی‌تواند بگوید اسلام، نه. اگر روزی گفت اسلام نه. اسلام به او می‌گوید شما نه. فداکاری‌هایی که طی دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد برای حاکمیت اسلام انجام گرفت نه برای آب و نان. البته آب و نان باید باشد اما اول اسلام، بعد آب و نان. آب و نان بدون اسلام آب و نانی است که در غرب هم هست. مسئولان باید همه به این نکته توجه داشته باشند که اسلام بر همه چیز مقدم است.
وی ادامه داد: حتی اقلیت‌های مذهبی که در سایه اسلام در این کشور زندگی می‌کنند محکوم به مقررات اسلام درباره‌ی اقلیت‌های مذهبی هستند و باید احکام اسلام در این خصوص اجرا شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: خبرگان تشخیص دادد که در بین منصوبان حضرت امام (عج) یک فرد شایسته‌تر از دیگر فقهاست و این فقیه انتخاب شده موظف است در چارچوب اسلام حرکت کند و نه بر اساس تمایلات و نظرات شخصی. به همین دلیل ولی فقیه مشاور دارد ولی به صورت شورایی اداره نمی‌شود.
وی همچنین با انتقاد از سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد رهبری گفت: کسانی برای خودشان رهبری شورایی را مطرح می‌کنند و خیال می‌کنند احکام و قوانین اسلامی هم مثل مقالات روزنامه‌ها و برخی تئوری‌هاست. در حالیکه مبانی اصیل اسلامی به مجتهد می‌گوید تو اگر تایید شدی حق تقلید ندارید. به ولی فقیه هم می‌گوید امامتی که به شما داده شده است می‌توانی مشاورت بگیری ولی نمی‌توانی شورایی عمل کنی.