فرانکلین گراهام رئیس و مدیر عامل انجمن بشارتی “بیلی گراهام” طی سخنانی اظهار داشت که نابرابری مذهبی در ایران جان مسیحیان را با خطر روبرو ساخته است.

images« محبت نیوز»  – فرانکلین گراهام طی سخنانی اظهار داشت:
” نابردباری مذهبی در ایران که جان مسیحیان را به خطر می اندازد همچنان ادامه دارد؛ حتی اگر آمریکایی باشند. بیش از 300 روز است که کشیش سعید عابدینی در زندان می باشد وی به هشت سال حبس در زندان بدنام و وحشیانۀ اوین محکوم شده است.
دولت ایران ادعا دارد که کشیش سعید محکوم به تهدید امنیت ملی شده است. اما خانوادۀ کشیش سعید و وکلا وی می گویند که واقعیت این است که او فقط به این خاطر که مسیحی است به زندان افتاده است.اخیرن با نغمه، همسر کشیش سعید صحبت می کردم ؛ او می گفت که شنیدن خبر کتک خوردن و شکنجه شدن همسرم از خانواده اش در ایران بسیار رعب انگیز بود. نغمه از این نگران است که ممکن است که خودش و دو فرزندش هرگز دیگر نتوانند سعید را ببینند. همچنین نغمه از این واقعیت که دولت امریکا به نطر می رسد که آنها را رها کرده ، دلسرد می باشد. اوباما در برابر اینکه یک مسیحی آمریکایی متحمل ترس و وحشت در زندان اوین می باشد، سکوت کرده است.
سپاسگزارم که جان کری، وزیر امور خارجه بالاخره شش ماه پس از دستگیری کشیش سعید عابدنی خواستار آزادی او شد. متأسفانه از آن زمان به بعد دولت آمریکا فشار کمی برای آزادی شهروند آمریکایی به ایران اعمال کرده است.
کشیش سعید برای کمک به کودکان در ایران بوده است. او در حال ساخت یک یتیمخانه با مجوز از طرف دولت ایران بود. اما مأموریت انسان دوستانۀ او منجر به دستگیری، آن هم به اتهامات دروغین شد و نزدیک به یک سال است که تنها و فقط به این خاطر که عیسی مسیح را دوست دارد با او رفتارهای غیرانسانی و ظالمانه می شود.
بسیاری در جامعۀ بین الملل از این نابردباری فاحش و جنجالی مذهبی بسیار خشمگین و برآشفته هستند. خواهش من این است که دولت امریکا نیز چنین کاری انجام دهد و خواستار آزادی کشیش سعید عابدینی و بازگشت او به همسر و خانواده اش در امریکا شود.
 26 سپتامبر، یک سال از زندانی شدن کشیش سعید عابدینی می گذرد. لطفن در دعا برای کشیش سعید و خانواده اش به من بپیوندید. من همچنین کلیساها و افراد در سراسر جهان را تشویق می کنم که به صدها هزار نفر دیگر در سایت SaveSaeed.org بپیوندند و به این مرد شجاع در ایمان اظهار همبستگی کنند.”
گفتنی است کشیش سعید عابدینی که تولد 34 سالگی خود را نیز در زندان گذرانده به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی دستگیر و از ۵ مهر ماه ۱۳۹۱ در بند 350 زندان اوین در حبس به سر می‌برد.