فریده ایوبی و فتانه مشتاق همچنان در شهر همدان بازداشت هستند

بنابر اخبار به دست آمده به کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی پس از آنکه 9 تن ازشهروند بهایی در همدان در اواسط فروردین بازداشت شده بودند ،پس از گذشت نزدیک به یک ماه تمامی بازداشت شدگان جز دو نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده اند.

imageفریده ایوبی و فتانه مشتاق دو تن از شهروندان بهایی ساکن همدان هستند که در بازداشت گروهی شهروندان بهایی بازداشت شدند و همچنان در مکانی نامعلوم به دست نیروهای امنیتی نگهداری می شوند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز در این خصوص گفته اند: نه شهروند بهایی از اواسط فروردین ماه سال جاری در همدان بازداشت شدند، از این جمع هفت تن طى روزهاى گذشته به قید وثیقه هاى ٢۵ تا ۶٠ میلیون تومانی آزاد شده اند و دو شهروند دیگر به نام هاى فریده ایوبى و فتانه مشتاق همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر مى برند.

در روزهای گذشته 7 تن از شهروندان بهایی که آزاد شده اند به نام های :حمید آذرنوش، مسعود آذرنوش، شاهین راشدى، عاطفه زاهدى، رومینا طبیبى، مینا همتى و پروانه ایوبى می باشند.

پس از انقلاب 57 در ایران برخوردهای خشونت آمیز با اقلیت مذهبی بخصوص جامعه بهایی رشد یافت و شهروندان بهایی بدون دلایل قانونی و مشهود بودن جرمی بازداشت می شوند، بازداشت 9 تن از شهروندان بهایی ساکن همدان نیز نمونه دیگری از این نوع برخوردهای قهرآمیز با بهائیان در ایران می باشد.