مقامات زندان رجائی شهر كرج ضمن تهديد این کشیش مسیحی زندانی ، از وی خواسته اند ميان اسلام يا زندان ابد يكی را برگزيند

به گزارش «محبت نيوز»، سعيد عابدينی كشيش دربند ايرانی-آمريكايی که مشغول گذراندن محکومیت هشت ساله به جرم بشارت و تبلیغ مسیحیت و تشکیل کلیساهای خانگی می باشد، از سوی مسئولان زندان محل اسارت خود تهديد شده است تا ميان بازگشت به دين اسلام يا زندان ابد يكی را انتخاب كند.

image

به گفته تيفانی بارز از اعضای ارشد مرکز آمریکائی برای آزادی و عدالت (ACLJ) با انتقاد از برخورد خشن مسئولان و نگهبانان زندان با کشیش سعيد عابدينی گفت اين نوع تهديدات بارها در زندان های ايران به واقعيت رسيده است. تيفانی بارز در ادامه افزود شوربختانه اين روش های غيرانسانی برای افزايش فشار به زندانيان در زندان های ايران اعمال می شود. فشاری كه برای سعيد عابدينی چند برابر است.

نغمه عابدينی همسر سعيد عابدينی با تأييد خبر افزايش فشار بر سعيد عابدينی برای انكار مسيح می گويد:” نگهبانان زندان ضمن اذيت و آزار جسمی سعيد عابدينی همواره به وی يادآوری می كنند كه راهی جز انكار مسيح برای آزادی او باقی نمانده است.”

نغمه عابدينی در ادامه افزوده که با وجود فشارهای فراوان، سعيد در ايمان خود به مسيح راسخ و استوار است وهرگز خداوند را برای رهائی از زندان انکار نخواهد کرد.

سعید عابدینی کشیش مسیحی ایرانی – آمریکائی اوایل مهر ۱۳۹۱ در منزل پدری‌اش بازداشت شد. وی قبل از سال ۱۳۸۵ کلیسای خانگی داشت و در این راستا فعالیت می‌کرد. پس از آن به آمریکا مهاجرت کرد. دادگاه انقلاب اسلامی تهران در بهمن ماه ۱۳۹۱ عابدینی را به هشت سال حبس محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر تائید شد و او اکنون در زندان رجائی شهر کرج محبوس است.

مقامات رسمی آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهور آن کشور بارها خواستار آزادی سعید عابدینی از زندان و بازگشت او به آمریکا شده اند.

چندی پیش نیز بار باراک اوباما با همسر و فرزندان سعید عابدینی دیدار کرد. اما به باور برخی مسیحیان ایران، همین تلاشهای دولتمردان آمریکا باعث شده تا دادگاه انقلاب و مسئولان زندان محل نگهداری عابدینی بیشتر به او سختگیری کنند.