محکومیت ۳ خبرگزاری تندرو جمهوری اسلامی به دلیل نشر اکاذیب علیه سهیل عربی

سهیل عربی و وکیل ایشان از سه خبرگزاری تندرو به دلیل نشر اخبار کذب علیه سهیل وبلاگ نویس ایرانی شکایت کردند. بنا به گزارش بهنام روغنی از اخبار اقلیت های مذهبی، در گفتگویی کوتاه با یکی از بستگان سهیل عربی ،درخصوص آخرین وضعیت سهیل عربی و همچنین طرح شکایت همسر ایشان از سه رسانه تندرو پرداخته است.

image

بنابر اطلاع به دست آمده خانم نسترن نعیمی همسر آقای سهیل عربی که به اعدام محکوم شده است چند ماه پیش از سه سایت تندرو به دلایل نشر اکاذیب شکایت کرده است.

نتیجه شکایت ایشان چه بوده است؟

خانواده سهیل به دلیل آنچه پیرامون سهیل عربی درسه سایت انتشاریافته شده بود, از سایتهای دانا نیوز، فارس و جهان شکایت کردند در سایتهای فوق دلیل حکم اعدام سهیل عربی را مشکل اخلاقی, رابطه نامشروع, و تجاوز عنوان کرده بودند ودلیل حکم اعدام سهیل را موارد فوق، برشمرده بودند و منکر حکم دادگاه به دلیل اهانت به مقدسات اسلامی شده بودند.

نتیجه این شکایت چه شد؟ دادگاه دو ماه پیش برای این سه وبسایت قرار کیفری تنظیم کردو سه سایت را محکوم به نشر اکاذیب کرد.

آیا بعد از این حکم ,سه خبرگزاری خبر خود را تکذیب کردند؟ خانواده سهیل و وکیل سهیل عربی طی نامه ای از سه سایت خواستار تکذیب این خبر شدند و اینکه در وبسایت های خود درج کنند که تا این تاریخ آنها از این کار سرباز زده اند .

سهیل عربی شهروند وبلاگ نویس ایرانی است که به دلیل فعالیت در فضای مجازی در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شده بود، تا کنون سه بار و در سه دادگاه متفاوت به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آنها بوده، محاکمه و محکوم به حکم اعدام شده است.