بی خبری مطلق از وضعیت 12 تن از بازداشت شدگان نصیر آباد سرباز

بی  خبری مطلق از وضعیت 12 تن از بازداشت شدگان نصیر آباد سربازبا گذشت بیش از 60 روز از بازداشت شهروندان نصیر آباد همچنان در مورد وضعیت 12 نفر از بازداشت شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست. و این امر باعث نگرانی خانواده های آنها شده است.

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ چهار نفر از بازداشت شدگان نصیرآباد  بعد از ظهر امروز دوشنبه 18 اسفند که مدتی قبل به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و با خانواده های خود در تماس بوده اند آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این مورد گفت: “ماموران وزارت اطلاعات ابتدا برای آزادی این چهار نفر وثیقه خواستند اما خانواده این زندانیان از گذاشتن وثیقه امتناع کرده و گفتند فرزندان ما بی گناه هستند و برای آزادی آنها نیازی به وثیقه نیست تا اینکه امروز این چهار نفر با نام های:
1- 
یوسف بهرامزهی فرزند دادرحیم
2- 
زبیر بهرامزهی فرزند شهداد
3- 
اکبر بهرامزهی فرزند یارمحمد
4- 
نعیم بهرامزهی فرزند پیرمحمد
بدون گذاشتن وثیقه آزاد شدند.”

این در حالی هست که دوازده تن از مجموع این بازداشت شدگان تا کنون هیچ اطلاعی از آنها نیست و خانواده های آنها نه ملاقاتی با فرزندان خود داشته اند و نه حتی تماس تلفنی و این امر خانواده ها را به شدت نسبت به وضعیت فرزندانشان نگران کرده است.

اسامی 12 نفری که هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نیست:

1. عبدالستار بهرامزهی فرزند درا
2. امین بهرامزهی فرزند داردحیم
3. ابوبکر (صدیق) بهرامزهی فرزند حاج احمد
4. ابوبکر ملازهی فرزند حاج مرادبخش
5. ادریس بلیده ای فرزند عبدالطیف
6. بشیر بلیده ای فرزند عبدالطیف
7. عامر گهرامزهی فرزند محمد
8.  داود بهرامزهی فرزند داد محمد
9. امین رییسی فرزند مولوی فضل الرحمن
10. نجیب رییسی فرزند مولوی دوست محمد
11. فرهاد (امید) بهرامزهی فرزند حاج گل
12. مصیب وطن خواه فرزند محمد

مسئولان سپاه ، نمایندگان سیستانی و نیروی انتظامی و دادگستری در اظهاراتی متفاوت این بازداشت شدگان را بعضا به جیش العدل و گاهی گروهی مجزا وتروریستی اعلام کرده اند و مدعی شده اند که این افراد را در یک خانه تیمی بازداشت کرده اند.

خانواده بازداشت شدگان نصیر آباد اما با رد ادعای بازداشت عزیزانشان در خانه تیمی آنها را بی گناه می دانند و خواستار روشن شدن وضعیت آنها هستند.

گفتنی است سحرگاه 14 دیماه 3 روز پس از ترور یک معلم و بسیجی در روستای نصیر آباد سرباز دستکم 30 نفر از جوانان روستای مذکور در حالی که در خانه های خود خواب بودند بازداشت شدند.

نصیر آباد در ۴۵ کیلومتری شهرستان راسک مرکز سرباز و در ۱۲۵ کیلومتری شهرستان ایرانشهر به مسیر چابهار قرار دارد.