فریاد آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی درکانادا

Taheri-canada-saham-newsدرتاریخ بیست وششم بهمن‌ماه ۱۳۹۳، مصادف با پانزدهم فوریه ۲۰۱۵، جمعی از فعالان حقوق بشر در شهر ونکوور کانادا گردهمایی بزرگی را در برابر گالری هنر مرکز این شهر برگزار کردند.

به گزارش سحام، هدف از این تظاهرات دفاع از حقوق زندانیان عقیدتی درایران با تمرکز بر«محمدعلی طاهری» و سایر فعالان مکاتب معرفتی عرفان کیهانی بود.

به دلیل اهمیت بالای موضوع، آقای«دان رایت» مسئول سازمان عفو بین‌الملل مستقر درشهر ونکوور نیز دراین گردهمایی حضور داشت و علاوه بر مستندسازی این گردهمایی، برای حاضرین به ایراد سخن پرداخت. «دان رایت» با قاطعیت کامل علاوه برمحکوم کردن سلب آزادی بیان از آزاداندیشان ایرانی، خواستارآزادی هرچه سریع و بی قید و شرط «محمدعلی طاهری» از زندان شد.

پس از آن بیانیه‌ای به دو زبان‌ فارسی و انگلیسی نیز قرائت گردید که درآن، ضمن اشاره به حقوق اولیه هرانسان برای داشتن تفکری آزاد و مستقل از افکارالقایی، برنقش روشن‌گرانه محمدعلی طاهری در ارتقائ سطح فکر و کیفیت مادی و معنوی رهروان مکتب معرفتی عرفان کیهانی، تاکید داشت. این بیانیه خواستار آزادی تمامی زندانیان عقیدتی و سایرمربیان عرفان کیهانی در سرتاسرایران(و خاتمه دادن به آزار و ارعاب آنان، رفع اتهامات واهی و توقف احکام غیرقابل قبول درباره آنان) شد.Taheri-canada-saham-news

جمعیت حاضر با پلاکارهای خود که درآن‌ها ازافکارآقای طاهری استقبال شده بود، با درج تصاویر سایر زندانیان عقیدتی، خواستار آزادی بی قید وشرط و سریع آنان شده بودند.

آنان درادامه اقدام به راهپیمایی درسطح شهر کردند و درانتها، درمقابل ساختمان کتابخانه مرکزی شهر توقف کرده و با شعارهایی مبنی بر درخواست آزادی آقای طاهری به این مراسم پایان دادند.