فریاد آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی؛ این‌ بار در برلین آلمان

Taheri-canada-saham-newsروزجمعه ١۶ ژانویه ٢٠١۵ تجمعی آرام و صلح آمیز درمقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران درشهر برلین آلمان دراعتراض به شرایط«محمدعلى طاهرى» و دیگر زندانیان سیاسى برگزار شد.

به‌ گزارش سحام به نقل از وب‌سایت حلقه نیوز نزدیک به هواداران عرفان حلقه، دراین تجمع که با حمایت و تلاش جمعی از طرفداران و شاگردان محمدعلی طاهری و نیز فعالان حقوق بشر در برلین برگزار شد، تجمع کنندگان خواستار آزادی آقای طاهری و سایر زندانیان عقیدتی و سیاسی از زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.

این تجمع با سروده ای از نیما یوشیج آغاز و درادامه بیانیه‌ای به زبان فارسی وآلمانی، نسبت به وضعیت پرونده محمدعلی طاهری و روند حبس چهار ساله او قرائت شد.

هم‌چنین دراین تجمع حقوق بشرى، عنوان شد که حاکمیت جمهوری اسلامی سعی دارد، پس از۴ سال حبس درانفرادی، محمدعلی طاهری را مجددا به دادگاهی فرمایشی احضار و حکم جدیدی به او ابلاغ کند. این اقدام یکی ازخشونت‌های قضایی به شمارآمده و نقض آشکار حقوق بشر می‌باشد، از این رو شرکت کنندگان دراین تجمع، خواستار عمل به موارد زیر شدند:

– آزادی فوری و بی قید و شرط آقای طاهری و بسته شدن پرونده مفتوحه وی.
– تحت پیگرد قرارگرفتن افرادی که موجب صدمات جسمی و روانی بر وی شده اند.
– تشکیل یک هیئت ازمقامات کشور آلمان و مسئولین بین‌المللی برای دیدار با آقای طاهری جهت اطمینان یافتن ازسلامتی و دراختیار قرار دادن امکانات درمانی برای وی.

دراین تجمع شعارهایی هم‌چون: «حقوق بشر برای ایران»، «ما طاهری و طاهری از ماست بدانید/اعدام گناه است به آن دل نسپارید»،«ازعشق بگویید/ وطن تشنه عشق است»،«طاهری آزاد باید گردد»،«نه به اعدام و نه به شکنجه»،«عشق، آزادی، وحدت» داده شد. بر روی دست‌های تجمع کنندگان عکس‌هایی از دگراندیشان در بند(زندان) از طیف‌های مختلف فکری نمایان بود.تجمع کنندگان و هواداران عرفان حلقه تاکید کردند تا آزادی محمدعلی طاهری به تجمعات حقوق بشرى خود ادامه خواهند داد.