اخراج ماموستا جمال حسینی، امام جماعت مسجد جامع دهستان قروچایی

کمیته گزارشگران حقوق بشر- ماموستا جمال حسینی، امام جماعت مسجد جامع دهستان قروچایی از توابع شهرستان قروه از سوی اداره اطلاعات مورد اهانت و از این دهستان اخراج شد.

بنا به گزارشهای دریافتی، پس از آنکه ماموستا جمال حسینی از سوی اداره اطلاعات در چند مورد مورد تهدید قرار گرفت، در روز جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲، قبل از شروع نماز جماعت، ضمن اهانت به وی از سوی ماموران اداره مذکور با توسل به زور از این دهستان اخراج شد.

گفتنی است که دو روز پیش نیز ماموستا فیض الله حسین پناهی، از روحانیون خوشنام این منطقه توسط اداره اطلاعات مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. نامبرده از فعالان فرهنگی و مذهبی اهل سنت است که اقدام به برپایی شب شعر و کلاسی های فرهنگی و ادبی و مذهبی می کرده ، که بر اساس این گونه فعالیتها، با نظر اداره اطلاعات منطقه از مقام روحانیت خلع شده است.

ماموستا فیض الله حسین پناهی در سالهای گذشته نیز بارها توسط نهادهای امنیتی بازداشت و مدتهای طولانی را در اداره اطلاعات و زندان بسر برده است. که از جمله در دو سال گذشته نامبرده به اتهام اعتراض به حکم اعدام انور حسین پناهی یکی از فعالان کرد و بر پایی تجمعات اعتراضی، یک ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات قروه زیر شدیدترین شکنجه ها به سر برد که بعدا با قید و ثیقه ای سنگین آزاد شد.