اخبار ضد و نقیض حکومت ایران؛ از خبر کما رفتن محمد علی طاهری تا انتشار فیلمی قدیمی از او

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b7%d8%a7%d9%87%d8%b1%db%8c%d8%8c-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86

در ماه های گذشته اخبار ضد و نقیضی از منتشر شده است که همه آنها به اشتباه بر زنده بودن وی اصرار می ورزند.

حلقه نیوز – دقیقا ۳۸ روز پیش بود که زیبا محمدیان، همسر سابق محمد علی طاهری از زنده بودن یا نبودن آقای طاهری اظهار بی اطلاعی کرد. در این بین اخباری از بلندگوهای خبری جمهوری اسلامی شنیده شد که خبر از به کما رفتن محمد علی طاهری، اعتصاب غذای وی می داد و کار به جایی رسید که محمد نوری زاد نیز احتمال درگذشت محمد علی طاهری را در صفحه مجازی خود منتشر کرد. امروز اما فیلمی در یک کانال تلگرامی منتشر شده است که آقای طاهری را نشان می دهد که روی صندلی در راهرویی نشسته است. انتشار دهندگان این فایل تصویری مدعی شده اند که این فایل تصویری از آقای طاهری مربوط به امروز است.

زیبا محمدیان که تحت فشار حکومت ایران و در پی تهدید شدن جان خود و دو فرزندش، مشغول همکاری تنگاتنگ با حکومت جمهوری اسلامی و نیروهای وزارت اطلاعات است، از یک طرف، وکیل حکومتی علیزاده طباطبایی و رسانه های جمهوری اسلامی از طرفی دیگر با کمک چهره هایی نظیر محمد نوری زاد که خود فکر می کنند استقلال دارند اما منابع خبری آنها تحت کنترل حکومت است، با انتشار این اخبار دست در دست هم داده اند برای القای یک هدف مشترک! هدف مشترک آنها تثبیت زنده بودن محمد علی طاهری در اذهان عمومی است.

با این بازی های رسانه ای حکومت ایران و مسئولین پرونده عرفان حلقه دو هدف دیگر را در کنار هدف اصلی القای زنده بودن آقای طاهری اصرار می کنند.

۱. پتانسیل سنجی افکار عمومی جامعه در رابطه با اخبار مختلف

۲. باز گذاشتن گزینه های مختلفی که در پی هر شایعه ای می تواند مورد کاربرد قرار گیرد.

سوال مهمی که مطرح است این که با گذشت قریب به دوسال از شهادت محمد علی طاهری زیر شکنجه و در اعتصاب غذا، حکومت ایران با چه