اولین وزیر سنی مذهب در تاریخ جمهوری اسلامی!

29768_N1DQ7OBK_pic

در جدید ترین لیست منتشر شده درباره وزرای احتمال کابینه آینده، دیده شده که حجة الإسلام و المسلمین روحانی،‌ رئیس جمهور منتخب ایران قصد دارد “بیژن ذوالفقارنسب” فعال و چهره سرشناس در عرصه ورزش را به عنوان گزینه مدنظر خود برای پست وزارت جوانان و ورزش در دولت یازدهم معرفی کند.

گفتنی است، در صورت تحقق این امر و رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به “بیژن ذوالفقارنسب”، وی اولین وزیر سنی مذهب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

قابل ذکر است، “بیژن ذوالفقارنسب” متولد ۱۶ تیر ۱۳۲۸ در شهر سنندج است. وی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و نیز از مربیان تیم های فوتبال ایران است. او سابقه شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ و جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ را دارد.

شاید مذهب فردی که قرار است متصدی پست وزارت ورزش و جوانان شود، از اهمیت زیادی برخوردار نباشد اما اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا در دولت های بعدی نیز اهل سنت قرار است پست و وزارتخانه های کلیدی تری را تحویل بگیرند؟!

و آیا این احتمال وجود دارد که در دولت های بعد از دیگر اقلیت های دینی و مذهبی موجود در کشورمان مانند مسیحیان، یهودیان، زرتشتی های و غیره نیز در کابینه استفاده شود؟!