پيوستن زنداني سياسي ‏كاظميني بروجردي‬ به امضا كنندگان كمپين حقوق بشري

 آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 20 دي 93: به گزارش ”بام آزادي”، زنداني سياسي آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي روحاني مخالف تئوري ولايت‌فقيه كه در زندان به‌سر مي‌برد، به جمع امضا‌كنندگان بزرگترين كمپين حقوق‌بشري پيوست.

بزرگترين كمپين حقوق‌بشري كه در آستانه روز جهاني حقوق‌بشر با امضاي ٢٣ نفر از زندانيان سياسي و عقيدتي زندان گوهردشت آغاز شده، با استقبال گسترده‌ايرانيان در سراسر دنيا مواجه شده است و تاكنون بيش از يكهزار چهره سياسي و فرهنگي به اين كمپين پيوسته‌اند.محمد سيف زاده و حشمت اله طبرزدي كه پيش از اين در بيانيه‌اي مشترك سال ١٣٩٣ را سال حقوق‌بشر نام نهاده بودند از جمله اين ٢٣ نفر زنداني هستند كه بزرگترين كمپين حقوق‌بشري را كليد زده‌اند.
زندانياني كه با امضاي آنها اين كمپين آغاز شد به اين شرح مي‌باشند:
۱ – حسن آشتياني ۲- بهنام ابراهيم زاده ۳- وحيد اصغري ۴- رسول بداقي ۵ – بهروز توكلي ۶- وحيد تيز فهم ۷- لطيف حسني ۸- افشين حيرتيان ۹- كيوان رحيميان ۱۰- سعيد رضايي ۱۱ شاهرخ زماني ۱۲- سيد محمد سيف زاده ۱۳- ايقان شهيدي ۱۴- سيامك صدري ۱۵- حشمت اله طبرزدي ۱۶- سعيد عابديني ۱۷- فرهاد فهندژ ۱۸ – اصغر قطان ۱۹- سعيد ماسوري ۲۰- كامران مرتضايي ۲۱- فؤأد مقدّم ۲۲ – اسدالله‌هادي ٢٣- شهرام احمدي
به گزارش “جمهوريت” و “پيام دانشجو” تاكنون چهره‌هايي چون نسرين ستوده، محمد ملكي، عباس امير انتظام،… و صدها نفر از فعالان حقوق‌بشر و هم‌چنين فعالان سياسي، مدني، اساتيد دانشگاه، نويسندگان و روزنامه‌نگاران در داخل ايران و خارج از كشور به اين كمپين پيوسته‌اند.
عبدالفتاح سلطاني و خالد حرداني دو زنداني سياسي نيز بلافاصله پس از انتشار اين نامه به جمع ٢٣ زنداني سياسي و عقيدتي رجايي شهر پيوسته و اين نامه را امضا كردند.
زندانيان سياسي و عقيدتي در فراخوان خود تصريح كرده‌اند: ما جمعي از زندانيان سياسي و عقيدتي زندان رجايي شهر، ضمن درخواست براي اجراي كامل و دقيق “اعلاميه جهاني حقوق‌بشر” از كليه هموطنان دعوت مي‌‌نماييم تا با راه‌اندازي و شركت در كمپين “تلاش در جهت عمل به اعلاميه جهاني حقوق‌بشر” نشان دهيم كه ايرانيان خواهان “آزادي، عدالت، صلح، دموكراسي، احترام جهاني و رعايت واقعي حقوق‌بشر” هستند‌.

متن كامل اين فراخوان:

” بياييد تلاش كنيم
هموطنان گرامي!
شصت‌و شش سال پيش در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، اعلاميه‌اي به تصويب رسيد كه به‌دنبال هزاران سال تلاش و مبارزات بشر در جهت ” شناسايي حيثيت ذاتي كليه اعضاي خانواده‌ي بشري و حقوق يكسان و انتقال نا پذير آن ” به دست آمده است. مجمع عمومي در دهم دسامبر 1948 اين اعلاميه را در 30 ماده به‌عنوان ” اعلاميه‌ي جهاني حقوق‌بشر ” تصويب و منتشر كرد و آن را به‌عنوان ” آرمان مشتركي براي تمام مردم و كليه‌ي ملل “اعلام كرد.
در سال 1354 پس از تصويب در مجلس شوراي ملي، اين اعلاميه نيز از جمله قوانين و مقررات ايران گرديد.
هم‌چنين به موجب اصول 3 و 9 و 77 قانون اساسي كنوني ايران و نيز ماده‌ي 9 قانون مدني فعلي كه حكومت مدعي است اين قوانين بر اساس دستورات قرآني و از جمله فرمان ” اوفوا بالعقود ” مي‌باشد، پس اعلاميه از جمله قوانين و قاعده‌ها الزام‌آور بوده و به‌لحاظ ماهيت جهانشمولي‌اش و تعهدهاي مندرج در متن پيش‌نويس كه در تاريخ فوق به تصويب رسيد، بر كليه‌ي قوانين داخلي (اساسي و عادي) رجحان و برتري دارد و قبول بدون قيد و شرط اين اعلاميه حكايت از آن دارد كه اضافه كردن هرگونه قيد و شرطي صرفاً براي فرار از اجراي تعهدهاي مندرج در آن بوده و فاقد وجاهت قانوني و شرعي مي‌باشد. مطالعه‌ي اين اعلاميه و مقايسه‌ي تطبيقي آن با برخي از مواد قانون اساسي موجود، نشان مي‌دهد كه برخلاف بسياري از گفته‌ها، تضادي ميان آنها وجود ندارد و بنابراين هيچ بهانه‌يي براي عدم اجراي اين اعلاميه‌ي جهاني پذيرفته نيست. (اين مقايسه‌ي تطبيقي توسط يكي از حقوقدانان برجسته‌ي كشور صورت گرفته كه براي آگاهي، در پيوست تقديم مي‌گردد)
هم وطنان گرامي!
اكنون كه به نوزدهم آذر سالروز تصويب اين اعلاميه نزديك مي‌شويم بايد پرسيد كه چرا پس از گذشت بيش از يك قرن از انقلاب مشروطه با اهداف قانون گرايي و داشتن (عدالت خانه‌ي عظمي) براي يكساني حقوق و يكسان زيستن در پناه قانون و قبول ” اعلاميه‌ي جهاني حقوق‌بشر ” قانون گرايي در ميهن ما نهادينه نمي‌شود و به كرات حقوق بنيادين فوق نقض گرديده است. نمونه‌ي بارز چنين نقض حقوقي در مورد كساني است كه به‌لحاظ داشتن آراء و عقايد متفاوت سياسي و عقيدتي در دادگاههاي غيرقانوني و به‌صورت غيرمنصفانه و غيرقانوني مورد تعقيب قرار گرفته و محكوم مي‌گردند.
ما جمعي از زندانيان سياسي و عقيدتي زندان رجايي شهر، ضمن درخواست براي اجراي كامل و دقيق “اعلاميه جهاني حقوق‌بشر ” از كليه هموطنان دعوت مي‌‌نماييم تا با راه‌اندازي و شركت در كمپين “تلاش در جهت عمل به اعلاميه جهاني حقوق‌بشر” نشان دهيم كه ايرانيان خواهان ” آزادي، عدالت، صلح، دموكراسي، احترام جهاني و رعايت واقعي حقوق‌بشر ” هستند‌.
بيائيد تلاش كنيم براي ” ظهور دنيايي كه در آن افراد بشر در بيان و عقيده آزاد و از ترس، فقر، جهل و ستم فارغ باشند”. بيائيد براي ” حقوق اساسي بشر و مقام و ارزش فرد انسان” تلاش كنيم. مطمئن باشيم كه چنين تلاشي، ” حسن تفاهم مشتركي نسبت به اين حقوق و آزادي ها” را به وجود خواهد آورد. “كمپين ” تلاش و عزم راسخ يكايك ما را براي رسيدن به دنياي بهتر و پيشرفت فردي و اجتماعي، نشان خواهد داد. بيائيد تلاش كنيم و با راه‌اندازي و شركت در كمپين فوق خواست اصلي خود را به وجدان بيدار و آگاه جهانيان اعلام نماييم. آري اجراي بدون قيد و شرط اعلاميه جهاني حقوق‌بشر و ميثاقين خواست و آرزوي ماست. “