زندانیان مسیحی برای بهبودی و شفای کامل«ژیلبرت» دعا کردند

.در واپسين روزهای سال ٢٠١٤ ميلادی و در آستانه كريسمس، مسيحيان ايران و بویژه مسیحیانی که برای اعتقاد و ایمانشان در زندانهای کشور بسر می برند برای بهبودی، سلامت ، و شفای کامل ژيلبرت به دعا پرداختند.

به گزارش آژانس خبر مسيحيان ايران «محبت نيوز»، در واپسين روزهای سال ٢٠١٤ ميلادی خبر حادثه هنرمند مسیحی “ژيلبرت هوسپيان مهر” دل بسياري از هم ميهنان مسيحی را آزرد. نام ژيلبرت برای بسياری از مسيحيان ايرانی مترادف با نواهای شاد در ستایش خداوند است. كمتر مسيحی ايرانيست كه با نواهای پرستشی ژيلبرت خدای خود را تاکنون ستايش نكرده باشد.

-بهبودی نسبی ژيلبرت

وضعيت جسمانی ژيلبرت هوسپيان مهر پس از چند عمل جراحی رو به بهبودی نسبی  است. ژورف برادر ژيلبرت در اينباره مي گويد؛ “خوشبختانه عمل جراحی با موفقيت انجام گرفته است و پزشكان از وضعيت عمومي ژيلبرت احساس رضايت كرده اند. پزشكان با قرار دادن ميله ای فلزی قصد دارند امكان تعادل و بالانس حركتی را برای ژيلبرت فراهم سازند. پزشكان اميدوارند در چند روز آينده وی توانايي راه رفتن را پيدا كند. ژورف هوسپيان در ادامه ضمن سپاس از ابراز همدردی كليه هموطنان گفت وضعيت درمانی ژيلبرت را از طريق صفحه فيسبوك خود به روز و اطلاع همگان خواهد رساند.”

– آرزوی شفا برای ژیلبرت از سوی زندانیان مسیحی

در پی این حادثه برای ژیلبرت و انعکاس خبر آن از سوی خانواده و برخی رسانه ها، این موضوع به اطلاع زندانیان مسیحی در بند در زندانهای جمهوری اسلامی نیز رسید، که این مطلب باعث تاثر و نگرانی این افراد شد. زندانیان مسیحی در بند زندان رجائی شهر ؛  ” فرشید فتحی ، سعید عابدینی ، ابراهیم فیروزی، رسول عبداللهی، علیرضا سیدیان و …  نیز ضمن همدری با خانواده این خادم خداوند  آرزوی شفا و سلامت وی را از دستان شفادهنده خداوند عیسی مسیح خواستار شدند و اعلام نمودند که ما نیز در پشت این میله ها و دیوارهای بلند با دیگر عزیزانمان متحدن برای شفای کامل این برادر هنرمندمان در دعا خواهیم بود.

همچنین  پايگاه اطلاع رساني ماده ١٨، نیز به نقل از زندانیان مسیحی در زندان عادل آباد شیراز نوشت: مجتبی سیدعلاءالدین حسینی و وحید حکانی دو تن از زندانیان که همچنان بخاطر ایمان مسیحی اشان در زندان بسر می برند با شنیدن خبر حادثه برای ژیلبرت طی نامه ایی به خاطره‌ای از کشیش شهید هایک اشاره‌ کرده‌ و برای ژیلبرت آرزو شفا کرده‌اند.

این زندانیان نوکیش مسیحی می نویسند:”

“سلامتی بر ژیلبرت . وقتی خبر این اتفاق تلخ تصادف برادرمان ژیلبرت را شنیدیم تمام وجود ما را غمی فرا گرفته که باعث شده دل شکسته و پیوسته در دعا باشیم ما که در زندان هستیم همیشه با یاد و نام یکی از قهرمانان ایمان یعنی شهید هایک عزیز دلگرم می شویم و قوت میگیریم و افتخار میکنیم. به یاد می آوریم وقتی همین برادر بزرگوار در آن تصادف ناگوار به هوش آمدن و اولین واژه اي را كه گفتند هللویاه بوده. حقیقتن امروز با همان شهادت برادرمان میگوییم هللویاه‌ ای خدای ژیلبرت که تو رهاننده و شفا دهنده او هستی. هللویاه که فرزند تو ژیلبرت همیشه سرود هللویاه بر زبانش بوده. و امروز نیز با معجزه عظیمی که در زندگی او میکنی یک هللویاه عظیم بر زبان همگی ما جاری میکنی. به یقین که ژیلبرت شفا خواهد یافت. خداوند ما را در این ایام تسلی دهد.”

– ژيلبرت فرزند شهيد کلیسای ایران هايك هوسپيان مهر

هایک هوْسِپیان مِهر کشیش برجسته ایرانی بود که تا زمان شهادتش سمت اسقف کلیسای جماعت ربانی را برعهده داشت. او همچنین سروده‌های عرفانی بسیاری برای پرستش در کلیسا سروده است. وی یکی از شخصیتهای برجسته جامعه ارمنی ایران بود که قلب بزرگی برای ایران و ایرانیان و بویژه مسیحیان فارسی زبان داشت. سالها برای دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی و نجات زندانیان عقیدتی تلاش کرد. سه روز پس از به نتیجه رسیدن تلاش هایش برای آزادی کشیش شهيد مهدی دیباج و در حالی که به فرودگاه مهرآباد می‌رفت در بین راه از سوی افراطیون ناشناس ربوده و چند روز پس از آن پلیس خبر از پیدا شدن پيكر وی داد.

فرزندان شهيد هايك، ژورف و ژيلبرت نيز به مانند پدر در خدمت جامعه مسيحی ايران هستند. مؤسسه مسيحی هوسپيان به همت اين برادران مشغول خدمت رسانی به مسيحيان است.

«محبت نیوز» نیز به نوبه خود آرزوی شفا و سلامت کامل این خادم مسیح و هنرمند را می طلبد.