يادداشتي از رضا خندان در رابطه بازداشتشان توسط وزارت اطلاعات

رضا خندان

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 7 دي 93: روز جمعه 5 ديماه مراسم يادبودي ازطرف خانواده و دوستان شهيد عاشوراي هشتاد و هشت،مصطفي كريم بيگي بر سر مزارش در شهريار كرج برگزار گرديد. قبل از آن تعدادي از فعالين حقوق بشر و شركت كنندگان جهت تهديد بطور موقت بازداشت و سپس آزاد گرديدند. از جمله آنان آقايان دكتر محمد ملكي،خانم نرگس محمدي، خانم نسرين ستوده و همسرش اقاي رضا خندان بود. رضا خندان طي يادداشتي گزارش كوتاهي كه در فيسبوك خود منتشر كرده توضيحي درباره اين بازداشت كه توسط مأموران وزارت اطلاعات انجام گرفته ارائه داده است كه متن آن به قرار زير است:

”من و نسرین به اتفاق دوستی در حال رفتن به شهرستان شهریار جهت شرکت در مراسم سالگرد مصطفی کریم بیگی, از معترضان شبه انتخابات سال 88 بودیم که به محض ورود به شهر, خودرو ما را محاصره و دوباره ما را به اتفاق دوست همراهمان, بدون هیچگونه حکمی بازداشت کردند.
این بازداشت به دلیل نبود حکم, خودسرانه بود.
در محل بازداشت متوجه شدیم خانم نرگس محمدی, آقایان دکتر محمد ملکی, دکتر حسین رفیعی, روئین عطوفت و محمود صابر نیز قبل از ما بازداشت شده اند. آقای محمد نوری زاد هم در برنامه بود اما احتمالا نتوانسته بود در مراسم شرکت کند.
برخی از مدارک من در آنجا ناپدید شد و در قبال اصرار برای بازپس گیری, ما را تهدید کردند که در صورت ادامه به عنوان تهمت تحت تعقیب فرار خواهند داد.
از جمله مدارک من اصل گواهینامه رانندگی ام بود که در آنجا ناپدید شد.
ماموری که پیش از این ما را در تهران نیز بازداشت کرده بود قبل از رسیدن به بازداشتگاه در حضور راننده و ماموری از اطلاعات شهریار من را تهدید کرد که پوست ام را خواهد کند.
سرانجام پس از حدود 4-5 ساعت بازداشت, به مرور آزاد شدیم.”