انتقاد علمای اهل سنت سقز از تبعیض بر اهل سنت

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از شار نیوز، علما و ائمه جمعه اهل سنت شهرستان سقز در نشستی مشترک با فرماندار ، شهردار و رئیس آموزش و پرورش این شهرستان سنی نشین از تبعیض های موجود بر اهل سنت گلایه کردند.

علمای اهل سنت سقز در انتقادات خود گفتند: علی رغم تاکید مسئولان و عملای شیعه وسنی بر وحدت مسلمین، هنوز کسانی هستند که از هر فرصتی برای توهین به اهل سنت استفاده میکنند. از جمله این محسن قرائتی  که در کتاب خود به تکفیر هر تفکری غیر از شیعه پرداخته است.

آنها افزودند: اقدامات برخی نهاد های رسمی هم گاهی اوقات به جای تحکیم وحدت، موجب تفرقه و اختلاف بیشتر می شود. مثلا احداث فاطمیه در شهرک دانشگاه در شهری که ۹۹ درصد ساکنان ان سنی مذهب هستند در راستای تعمیق معنویت در جامعه نیست البته زمانی می توان ساخت این مراکز را قابل توجیه دانست که در تهران جمعیت بزرگ اهل سنت آنجا هم حق داشتن یک مسجد و برپایی نماز جمعه را داشته باشند.

علمای اهل سنت سقز همچنین با انتقاد از وجود مباحث زیادی برخلاف عقاید اهل سنت در کتاب های درسی و نبود هیچ رسانه ای در استان که آرا و عقاید اهل سنت را به گوش مردم برساند انتقاد کردند.