علیرضا رسولی پس از۴۶ روز اعتصاب غذا درآستانه مرگ قرار گرفته است

alireza-rasouli-saham-news

پس از پایان اعتصاب جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در ارومیه، علیرضا رسولی امروز پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه، ۴۶امین روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته و توامان نگرانی‌ها نسبت به مرگ وی افزایش یافته است.

بنابه گزارش سحام به نقل ازکمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از پایان ۳۳ روز اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی محبوس درارومیه، وکیل یکی از زندانیان سیاسی ارومیه از ادامه اعتصاب غذای علی‌رضا رسولی در۴۶امین روزاعتراض این زندانی مبتلا به سرطان به عدم رسیدگی پزشکی و درمان مناسب وی خبر داد. این وکیل دادگستری از وضعیت موکل خود ابراز نگرانی کرد و گفت که مسوولان باید به صورت فوری به وضعیت وی رسیدگی کنند.

گفته شده این زندانی از۱۹ آبان‌ماه یعنی ۱۰ روز پیش‌تر از زندانیان دیگر، دراعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانی‌اش از سوی مسوولان زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده است و کماکان در اعتصاب به سر می‌برد.

این زندانی روزچهارشنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۳، به دلیل قرارگرفتن در وضعیت حاد جسمی، به بیمارستانی خارج از زندان منتقل و پس ازگذشت چند ساعت بدون اینکه اقدامی برای درمان وی انجام و یا از سوی مسوولان به خواسته‌های وی عمل شود، دوباره به زندان بازگردانده شده است.

وکیل این زندانی افزوده: «پزشکان این زندانی تشخیص داده‌اند که درصورت نگهداری وی در زندان وعدم تحقق خواسته‌های قانونی وی درخصوص برخورداری از درمان و امکانات پزشکی مناسب، مرگ وی حتمی است و باید فوری دربیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان متخصص قرار گیرد.»

علی‌رضا رسولی به دلیل بیماری سرطان(تومور) درناحیه هر دو زانوی پا، پوکی استخوان لگن و هم‌چنین کوتاه شدن یکی از پا‌هایش، وضعیت دردآوری دارد و خواستار درمان خود مطابق آئین نامه سازمان زندان‌ها است، و به دلیل بی اهمیتی مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده است.