خبرگزاری اف سی ان ان گزارش می دهد: مراسم تدفین خواهر استر

Esthie10به دنبال خبرهای پیشین، با وجود تمام موانع، حدود 70 نفر در مراسم خاکسپاری در روز یکشنبه 21 دسامبر شرکت کردند.

اعضای خانواده و دوستان با یکدیگر جمع شدند و با دسته گلها و سبد گلها حاضر شدند تا بدرود نهایی را به زنی خداترس و وقف شده و شجاع و حقیقتا” جنگجوی در دعا تقدیم کنند! پس از خاکسپاری گروه کوچکی از دوستان و خانواده به تالار مدرسه گوهار بازگشتند و ضمن پذیرایی از سوگواران بسیاری از آنان  سخن گفتند.

پیامهای تسلیت زیادی از تمام دنیا به خانواده خواهر استر سرازیر شده است.ایشان با رفتار با محبت و ملایم خود زندگیهای بی شماری را تحت تاثیر قرار داده و باعث برکت بوده است. ایشان همیشه آماده بودند تا مسیرهای طولانی تر و سخت تر را برای ملاقات آنانی که نیاز داشتند یا زخمی بودند طی کنند. خواهر استر گروههای مطالعه کتاب مقدس بسیاری را رهبری و تعلیم داده است.

از ایشان به عنوان شخصی که عاشق کلام خدا است یاد خواهد شد! او نه فقط کلام خدا را تعلیم داد بلکه آن را در تمام طول زندگی خود زیست. خبرنگار اف سی ان ان در صحبتی که با خانواده داشتند می گویند: ” استر یقنظر تاریخ تولد تک تک اعضای خانواده را به خاطر سپرده بودند. همیشه کارتی با آیات مربوطه و پیغامها و تشویقها و البته آیاتی از کتاب مقدس ارسال می شد.”  برادر ایشان، لازاروس یقنظر گفتند:” ما آسایش خاطر و اطمینان داریم که استر با ملاقات نجات دهنده خویش اکنون شادی می کند در حالیکه، در حال حاضر بر زمین ما با این کمبود غیر منتظره و تکان دهنده محزون هستیم و برایمان خیلی سخت است که با این وضعیت آشتی کنیم.”

کشیش لازاروس یقنظر اضافه کردند: ” مطمئن هستم   که استر خوشحال می شد تا این آیات را با ما در این روز از اول قرنتیان 15: 50-58 تقسیم کند:

ای برادران مقصودم این است که جسم و خون نمی تواند وارث پادشاهی خدا شود و آنچه فساد پذیر است، وارث فساد ناپذیری نمی تواند شد. گوش فرا دهید! رازی را به شما می گویم: ما همه نخواهیم خوابید، بلکه همه دگرگونه خواهیم شد. در یک آن و در یک چشم به هم زدن، آنگاه که شیپور آخر نواخته شود، این به قوع خواهد پیوست. زیرا شیپور به صدا در خواهد آمد و مردگان در فسادناپذیری بر خواهند خاست و ما دگرگونه خواهیم شد. زیرا این بدن فسادپذیر باید فسادناپذیری را بپوشد و این بدن فانی باید به بقا آراسته شود. چون این فسادپذیر، فسادناپذیری را پوشید و این فانی به بقا آراسته شد، آنگاه آن کلام مکتوب به حقیقت خواهد پیوست که می گوید: ” مرگ در پیروزی فرو بلعیده شده است.”

” ای گور، پیروزی تو کجاست؟

و ای مرگ، نیش تو کجا؟”

نیش مرگ گناه است و نیروی گناه، شریعت. اما شکر خدا را که به واسطه خداوند ما عیسی مسیح به ما پیروزی می بخشد.

پس، برادران عزیزم، ثابت و استوار بوده، همواره با تمام وجود به کار خداوند مشغول باشید، زیرا می دانید زحمت شما در خداوند بیهوده نیست.

یاد روانشاد استر یقنظر همیشه در خاطرات اعضاء خانواده، کلیسا و دوستان و آشنایان، زنده خواهد ماند.

بدین وسیله هیئت تحریریه اف سی ان ان تسلیت خود را به خانواده یقنظر ابراز می نماید.