فشارها بر یارسانی‌های کرمانشاه افزایش می‌یابد

فشارها بر یارسانی‌های کرمانشاه افزایش می‌یابدنیسان نیوز: مقامات امنیتی استانداری استان کرمانشاه مجوز برگزاری مراسم را به پیروان آیین یارسان( اهل حق) در یکی از سالنهای فرهنگی این شهر ندادند.

به گزارش نیسان نیوز، در حالی که پیروان آیین یارسان در شهرستان کرمانشاه فراخوان برگزاری شب‌شعری را داده بودند که در آن، تمامی شاعران یارسان منطقه‌ی کرمانشاه حضور یافته و اشعاری در مدح شخصیتهای دینی یارسان قرائت کنند، اما استانداری کرمانشاه، با برگزاری این شب‌شعر در یکی از سالنهای فرهنگی وابسته به استانداری کرمانشاه مخالفت کرده است.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است: به این فعالین یارسانی اعلام شده، تنها می‌توانند در حدود روستاها، فعالیت تبلیغی خود را انجام داده و چنین شب‌شعرها و مراسماتی را برگزار کنند و چنین مجوزی در شهر کرمانشاه به آنها داده نمی‌شود.

یکی از فعالین یارسانی به نیسان نیوز گفت: این اقدام مقامات امنیتی حکومت اسلامی ایران در استان کرمانشاه موجب اعتراض این تعداد از شهروندان کُرد شده و درصدد ابراز نارضایتی و تظاهرات در مقابل درب استانداری استان کرمانشاه شدند که با برخورد گارد محافظ استانداری مواجه شدند.

پیشتر نیز در حالی که پیروان آیین یارسانی در این استان، خود را برای اجرای فریضه‌ی حج آیین یاری در مکانی به نام “خانقاه” در روستای “شیخان” از توابع دالاهوآماده می‌کردند، مقامات امنیتی این استان، آنها را تحت فشار قرار داده بودند اما با وجود فشارهای امنیتی، مراسم “حج یارسانی” برگزار گردیده بود.

حکومت اسلامی ایران بارها توسط مجامع بین‌المللی دفاع از حقوق بشر محکوم به نقض حقوق اقلیت‌های دینی و قومی در ایران شده و پیروان اهل یارسان در ایران همواره از سوی دستگاه قضایی – امنیتی مورد بازخواست و تهدید قرار گرفته‌اند.