افزايش بودجه نهادهای مردم ستيز در دولت روحانی

 

همزمان با افزایش بودجه نهادهای نظامی از سوی دولت بودجه نهادهای محافظه‌کار هم افزایش یافت.به گزارش «محبت نيوز»، دولت حسن روحانی بودجه سپاه پاسداران٬ بسیج٬ نهاد‌های مذهبی و بسیاری از تشکل‌های زیر‌نظر محافظه‌کاران تندرو در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۴را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. مقایسه دو لایحه بودجه سال‌های ۹۳ و ۹۴ نشان می‌دهد دولت روحانی بودجه ستاد مشترک سپاه را از رقم ۱۱ هزار ميليارد و ۷۵۹ ميليون تومان به ۱۷ هزار ميليارد و ۲۸۹ ميليون تومان افزایش داده است.بودجه قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» سپاه پاسداران هم که سال ۹۳ رقمی معادل پنج هزار میلیارد تومان بوده در بودجه سال ۹۴ به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه سازمان بسيج هم در سال جاری ۶۲۷ ميليارد تومان تعيين شده بود که اين رقم با افزايش ۲۵۸ ميليارد تومانی به ۸۸۵ ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.

بودجه موسسه «امام خميني» نيز در بودجه سال‌ جاری ۱۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان تصويب شده بود که با افزايش حدود سه ميليارد تومانی به ۱۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان رسيده است.

بودجه‌های نهاد‌هایی همچون شورای نگهبان و مجلس نیز در لایحه بودجه سال ۹۴ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در این لایحه دولت به ۵۰ نهاد مذهبی و محافظه‌کار نیز بیش از ۵۰ هزار میلیون ریال کمک بلاعوض کرده است.

اين افزايش در اين رديف بودجه ها در حالي صورت مي گيرد كه دولت در روزهاي اخير بهای نان را ٣٠٪ افزايش داده است. نان غذای اصلي مردم ايران محسوب مي شود و اين افزايش قيمت برای اقشار آسيب پذير جامعه ايران ناخوشايند است.