سامی ۵ نفر مربیان دستگیر شده عرفان حلقه در جزیره کیش و دلیل احتمالی دستگیری

downloadطبق گزارش تکمیلی خبرنگاران حلقه نیوز، جزئیات بیشتری از بازداشت مربیان عرفان حلقه در کیش بدست آمده است.

بر این اساس، آقایان کوروش سلیمانی و عادل شیرجنگ و خانم ها آیدا ایزدی و میترا گودرزی و آنا معصومی  از مربیان عرفان حلقه، جزو دستگیر شدگان روز جمعه ۱۴ آذرماه در این جزیره هستند. دست کم هفت نفر دیگر از مربیان در جزیره کیش، در لیست سیاه عوامل اطلاعات برای دستگیری هستند.نامبردگان تا لحظه تنظیم این خبر در بازداشت بسر برده و تحت بازجویی بوده اند و از تماس آنها با خانواده خود ممانعت به عمل آمده است. همچنین از خانواده دستگیرشدگان خواسته شده است که وثیقه های بسیار سنگینی را جهت آزادی عزیزانشان تحویل دهند.اتهام این مربیان هنوز در هاله ای از ابهام است، چرا که تعدادی از این افراد، اگرچه مربی عرفان حلقه هستند، اما از ماه ها قبل از دستگیری، کلاسی برگزار نکرده بودند و تنها در کلاس عرفان مذکور، به منظور مرور دروس حضور داشتند که عوامل اطلاعات، با لیستی وارد کلاس شده و پس از قرائت اسامی آنها، دستگیرشان کرده اند. این بدان معنی است که ماموران اطلاعات، از قبل نام مربیان متهم را می دانسته اند.

گفته شده است که نکته مشترک بین تمامی دستگیر شدگان، امضای شهادتنامه کتبی بوده است. این شهادتنامه به خواسته محمود علیزاده طباطبایی جمع آوری شده که باید با اسم و مشخصات دقیق فرد و امضای او تکمیل شود و قرار بود برای حمایت از پرونده آقای طاهری که بیش از سه سال و نیم را در زندان می گذراند، بدست وکیل او، محمود علیزاده طباطبایی برسد. حلقه نیوز پیشتر مطلبی راجع به شک و شباهاتی نسبت به محمود علیزاده طباطبایی و خطر امضای این شهادتنامه منتشر کرده بود.

حلقه نیوز در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ نوشته بود: «علیزاده طباطبایی که از اواسط مهرماه تا کنون، مسوولیت پرونده محمد علی طاهری را بر عهده داشته است، تا این هیچ ملاقاتی با موکلش نداشته و هیچگونه مصاحبه مطبوعاتی در این رابطه منتشر نکرده است.  اما در عوض بنا بر اخبار رسیده به حلقه نیوز، از مربیان عرفان حلقه که پرونده های باز دارند، خواسته شده است که وکالت خود را به علیزاده طباطبایی واگذار کنند تا تمام پرونده های مربوط به عرفان حلقه تحت نظر یک شخص واحد باشد. از طرفی شنیده ها از آن است که در شهرهای مختلف ایران اعضای عرفان حلقه تشویق به امضای شهادت نامه هایی با مشخصات دقیق خود می شوند که تمام این شهادتنامه به محمود علیزاده طباطبایی فرستاده می شود و بدین ترتیب قرار است اطلاعات شخصی هوادران آقای طاهری نیز در دسترس وکیل و بقیه مسوولین پرونده قرار گیرد.»

همچنین، شنیده ها حاکی از آن است که عوامل اطلاعات از مدتها پیش، در جزیره کیش وارد عمل شده بودند تا با گسترش عرفان حلقه در این جزیره مبارزه کنند و حتی عده ای از آنان به عنوان دانش پژوه وارد این دوره ها شده بودند تا افراد فعال را از نزدیک شناسایی نمایند.

لازم به یادآوری است که محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، هم اکنون در اعتراض به پرونده باز مفسد فی الارض خود در اعتصاب غذا می باشد و وکیل او تا این لحظه هیچ ملاقاتی با وی نداشته است. وی در سه سال و نیم گذشته در سلول انفرادی ۲-الف نگهداری شده و تا کننون بیش از ۱۰ بار اعتصاب غذا، سلامتی او را با خطر جدی مواجه کرده است. محمد علی طاهری دلایل اعتصاب غذای خود را در نامه ای که بهار امسال برای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل ارسال کرده بود توضیح داد، به موارد نقض حقوق بشر در زندان اشاره کرد و شکایت از بازجوهایش را اعلام داشته است. وی در نامه خود به احمد شهید یاآور شد که حاضر است به تمام مواردی که در نامه خود ذکر کرده است، شهادت حضوری دهد.