دادخواست رهایی احمد عسگری، روزنامه نگار، شاعر و فعال سیاسی

28104احمد عسگری روزنامه نگار، فعال سیاسی و حقوق بشر، روز پنجشنبه ۳۰ خرداد بازداشت شد.

این فعال سیاسی و دانشجوی رشته روابط بین الملل، که اخیرا در حوزه تحریم انتخابات فعالیت چشمگیری داشت، در پی بازداشت فعال سیاسی دیگری به نام محسن رحمانی که ۱۲ خرداد بازداشت گردیده بود، برای پیگیری بیشتر وضعیت وی با برادر محسن در پارک فدک تهران دیداری داشته است که در همین حین، نیروهای امنیتی احمد را بازداشت کرده و سپس او را به خانه اش می برند و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی او از جمله لپ تاپ و دست نوشته هایش را ضبط کرده و به گفته یکی از نزدیکانش وی را به زندان اوین منتقل کرده اند.

احمد عسگری یکی از فعالین سیاسی شناخته شده است که قلم خود را در راه روشنگری به کار گرفته. قابل ذکر است که در روز ۲۴ خردادماه، وی برای تهیه تصاویری از حوزه های خالی رای گیری، از منزل خارج شده بود که در حین عکس گرفتن بازداشت شده و پس از چند ساعت با ضبط دوربینش آزاد می شود.

احمد عسگری به دلیل فعالیت های سیاسی و پوشش دادن وضعیت درگیری های پس از انتخابات در بهمن ماه ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد گردیده بود. همچنین به دلیل تحصیل در دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز که قرارگاه مرکزی سپاه ثارالله در آن قرار دارد، مداوم از سوی نیروهای این مرکز مورد تهدید قرار گرفته و حتی تهدید به مرگ شده است.

http://www.gopetition.com/petitions/free-ahmad-asgari.html?fb_action_ids=557905330915494&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582