برپایی نمایشگاه برعلیه دراویش گنابادی در آبدانان!


برپایی نمایشگاه برعلیه دراویش گنابادی در آبدانان، نارضایتی آنها را درپی داشت+عکسآژانس کُردپا: سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران در شهر آبدانان استان ایلام، نمایشگاهی برعلیه شهروندان کُرد پیرو طریقت نعمت‌الله گنابادی در این شهر برگزار کرد.

به گزارش آزانس خبررسانی کُردپا، سپاه پاسداران در ادامه روند توهین و بی‌حرمتی به اقلیت‌های مذهبی در کُردستان، با برپایی نمایشگاهی در یکی از خیابان‌های شهر آبدانان پوسترهای برعلیه دراویش گنابادی به نمایش گذاشت. این نمایشگاه تحت عنوان “صوفیه” برگزار شده که با نارضایتی دراویش گنابادی ایلام روبرو شده است. وب‌سایت “مجذوبان” در این‌باره اعلام کرد: این نمایشگاه با هدف ایجاد شبهه و تخریب این طریقت برگزار شده است.

در این نمایشگاه سپاه پوسترهای با محتوای فتوای “خمینی، خامنه‌ای، آیت‌الله سیستانی و نوری همدانی” و برخی دیگر از مراجع تقلید حکومت اسلامی ایران نسبت به دراویش طریقت نعمت‌الله گنابادی به نمایش گذاشته بود که با نارضایتی پیروان این طریقت این نمایشگاه تعطیل شده بود.

پیشتر نیز، روستای “چشمه شیرین” از توابع بخش مورموری ایلام که جمعیت آن همگی از دراویش طریقت نعمت‌الله گنابادی می‌باشند، باگذشت بیش از دو هفته از حادثه زلزله شهریورماه امسال، استانداری ایلام از ارسال هر نوع کمک به این روستا به دلیل درویش بودن ساکنان آن، جلوگیری کرده بود.

پیشتر، علی استاد حسینی فرمانده سپاه استان البرز با معرفی دراویش به عنوان خطر جدی اعلام کرده بود که باید در این ارتباط اقدامات فرهنگی جهت روشنگری در میان مردم انجام دهند.

23508.jpg

نمایش عکس سیدخلیل‌ علی‌نژاد در نمایشکاه “جنگ نرم” در تهران، تحت عنوان انحراف صوفیه

آبان‌ماه امسال نیز، در نمایشگاه “جنگ نرم” مسجد شهرک ولیعصر تهران، عکس سید خلیل عالی نژاد نیز با نوشته‌ی عنوان SUFISM و برشماردن مواردی به عنوان انحراف صوفیه در ذیل عکس وی به نمایش درآمده بود.

حکومت اسلامی ایران به صورت آشکار اقلیت‌های مذهبی نظیر یارسان و طریقت دراویش گنابادی را به “مخالفت با آیات قرآن” و “دشمنی با علم و دانش”، “مخالفت با سیره امامان شیعه” و “سلطه‌پذیری در برابر استکبار” متهم می‌کند و به همین دلیل از سوی نهادهای حکومتی و رسانه‌های وابسته به حکومت اسلامی ایران مورد توهین و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند.