در پادگان نظامی سپاه سرپل‌ذهاب جوان یارسانی جان باخت+عکس

در پادگان نظامی سپاه سرپل‌ذهاب جوان یارسانی جان باخت+عکس

ارسال توسط مرجان تابع بردبار Marjan Tabe Bordbar

آژانس کُردپا: به سبب هرآنچه “تعلل در اعزام به مراکز درمانی” عنوان شده یک سرباز پادگان بزرگ استان کرمانشاه جان خود را از دست داد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک جوان کُرد پیرو آیین یارسان به نام یاسر زارعی میرحصاری فرزند کاظم که در پادگان ابوذر شهرستان سرپل‌ذهاب دوران سربازی را سپری می‌کرد بر اثر درد استخوان کتف و شانه جان سپرد. وی از اهالی روستای “بزمیرآباد” شهرستان سرپل‌ذهاب است. یک منبع مطلع با ارسال این خبر به آژانس کُردپا گفت: این سرباز پادگان ابوذر به دلیل احساس درد شدید از ناحیه شانه و کتف، درخواست مرخصی و اعزام به مراکز درمانی را از فرماندهان نظامی می‌کند که با مخالفت شدید روبرو می‌شود.

22902.jpg

یاسر زارعی میرحصاری بر اثر درد استخوان کتف و شانه جان سپرد

وی در ادامه مرگ یاسر را زودهنگام عنوان کرد و افزود: بهرحال روز جمعه، دوم آبان‌ماه با اصرار دوستان به بیمارستان سرپل‌ذهاب اعزام می‌گردد که مـتأسفانه قبل از بستری‌شدن توسط پزشک متخصص جان خود را از دست می‌دهد.

گزارش خبرنگار کُردپا در سرپل‌ذهاب حاکی از اندوه خانواده‌ی میرحصاری است که فرماندهان نظامی پادگان ابوذر سپاه را به تعلل و سهل‌انگاری در امور روزمره متهم و آنها را عامل مرگ فرزندشان می‌دانند.

از دیگر سو و بنابه گفته‌ی منابع محلی، مسئولان پادگان از مرگ جوان یارسانی ابراز تأسف کرده و “تعطیلی روز جمعه” را بهانه‌ی عدم اعزام به مراکز درمانی خارج بیان می‌کنند.

پادگان ابوذر در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرپل‌ذهاب و در دامنه‌ی کوه‌های “دانه‌خشک” قرار دارد.

طی چند سال اخیر فشار و تهدید بر جامعه یارسان در حکومت اسلامی ایران به ویژه در نهادهای امنیتی و نظامی افزایش یافته و تاکنون گزارشاتی مبنی بر بی‌حرمتی و اعمال رفتار غیرانسانی علیه پیروان یارسان انتشار یافته است.