استفاده از ماموران لباس شخصی برای تعقیب و تحت نظر گرفتن دراویش

ارسال توسط فاطمه تابع بردبار Fatemeh Tabe Bordbar    

جرس: در پی تجمعات اعتراضی دراویش در هفته‌های گذشته، فضای امنیتی حاکم بر دراویش گنابادی تا حدی افزایش یافته است که علاوه بر احضارهای گسترده تلفنی و پیامکی دراویش به نهادهای امنیتی، مامورانی به صورت تمام وقت برای تعقیب و تحت نظر قرار دادن بعضی از شخصیت‌های علمی و با نفوذ دراویش گنابادی گماشته شده‌اند. طبق گزارش رسیده به مجذوبان نور، از ساعات اولیه صبح امروز دو موتور سوار لباس شخصی در مقابل درب منزل دکتر علی محمد صابری از دراویش گنابادی و از اساتید فلسفه و عرفان دانشگاه، گماشته شده به طوری که پس از خروج از منزل، ماموران مذکور اقدام به تصویر برداری و تعقیب وی در تمام طول مسیر کرده‌اند. این استاد دانشگاه و درویش گنابادی همچنین از ریخته شدن مقدار زیادی بنزین بر روی ماشین خود که در مقابل درب منزل پارک بوده خبر داده که در صورت روشن کردن ماشین و یا ایجاد هر گونه جرقه می‌توانست اقدامی فاجعه آمیز به بار بیاورد. وی این موضوع را به پلیس ۱۱۰ نیز گزارش داده است.

 گفتنی است آقای دکتر صابری پیش از این نیز به اداره اطلاعات احضار شده و برای ساعاتی پیرامون برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت های عرفانی با وجود اینکه از تمامی مجوز های لازم نیز برخوردار بوده است، بازجویی و نسبت به ممانعت از ادامه این قبیل برنامه ها تهدید شد.

 همچنین از روز گذشته موتور سوران لباس شخصی با حضور در درب منزل شخصی دکتر شهرام پازوکی، از دراویش گنابادی و عضو هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه، رفت و آمد‌های منزل ایشان را تحت نظر و وی را مورد تعقیب قرار داده‌اند.

 این گزارش می‌افزاید که روز گذشته مراسم عید سعید قربان در حسینه امیرسلیمانی دراویش گنابادی نیز در حالی برگزار شد که حضور ماموران پلیس امنیت در اطراف حسینه دراویش محسوس بود.

 به نظر می‌رسد این اقدامات با هدف ایجاد جو ارعاب و تهدید برای جلوگیری از ادامه اعتراضات جمعی صورت می‌گیرد.

 دراویش گنابادی در طی ۱۴ روز اخیر سه بار در مقابل نهادهای قضایی و دولتی در قالب کمپین کوچ دراویش از ایران به زندان دست به تجمع اعتراضی زدند. خواسته آن‌ها پایان نقض حقوق مستمر دراویش و برداشته شدن نگاه امنیتی به جامعه درویشی است.