همسرکشیش زندانی : به روحانی دیگر امیدی ندارم !

.نغمه عابدینی گفته است که به تلاشهایش  برای آزادی همسرش همچنان ادامه خواهد داد و به رئیس جمهور اسلامی حسن روحانی پیام داد که لحظاتی خودش را جای او و فرزندانش بگذارد …

به گزارش آژانس خبر مسیحیان ایران «محبت نیوز»، روز پنج شنبه ۳ مهر ماه ۱۳۹۳ همزمان با سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیورک، مراسم ویژه ای به منظور دعا برای آزادی کشیش “سعید عابدینی” نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی زندانی در ایران، در محوطه جلوی کاخ سفید واشنگتن برگزار شد. در این مراسم که به گفته نغمه پناهی همسر سعید عابدینی، مسیحیانی از 40 کشور دنیا و 500 شهر آمریکا حضور داشتند و در آنجا برای آزادی سعید عابدینی دعا شد. علاوه بر افراد مسیحی وابسته به کلیساها، فعالان سازمانهای حقوق بشر و مدافع حقوق اقلیت ها نیز با حضور در این مراسم، بر لزوم تلاش بیشتر دولت آمریکا برای آوردن فشار به حکومت ایران در زمینه آزادی سه آمریکائی ایرانی تبار زندانی در ایران، تاکید کردند. آنها اصرار داشتند که مسئله سعید عابدینی یک مسئله حقوق بشری است و فقط مربوط به مسیحیان نمی شود.

این مطالب را همسر کشیش زندانی، در یکی از برنامه های بخش فارسی صدای آمریکا بیان نمود. وی درباره آخرین وضعیت جسمی همسرش گفت: حال سعید چندان خوب نیست و وی کماکان همان مشکلات سلامتی قدیمی را دارد. طوری که در آخرین ملاقات هفتگی با مادر و پدرش نتوانسته تمام بیست دقیقه وقت ملاقات را تحمل کند و زوتر از پایان زمان مجاز به داخل بند برگشته است.

“وی تاکید کرد که برخلاف سال گذشته که همزمان با اولین سفر حسن روحانی به ایالات متحده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، به او امیدوار بودم و انتظار داشتم تا به حل این مسئله کمک کند، امسال به روحانی دیگر امیدی ندارم.”

نغمه شریعت پناهی در جواب سوالی در مورد سرنوشت و نتیجه نامه ای که سال قبل او برای درخواست آزادی سعید به همراهان رئیس جمهور اسلامی داده بود نیز گفت: از آن نامه دیگر هیچ خبری نشد و هرگز هیچ پاسخی دریافت نکردم.

در همین برنامه تلویزیونی “هوشنگ امیر احمدی” رئیس شورای روابط ایران و آمریکا و از ایرانیان سرشناس مقیم آن کشور گفت که اطلاع دارد قرار شده است مسئله درخواست دولت آمریکا برای آزادی سه تبعه خودش در ایران و یافتن اطلاعاتی در مورد یک فردمفقود آمریکائی در جزیره کیش را از یکدیگر تفکیک کند. گویا قرار شده است از این پس این درخواست ها جداگانه و بدون یک بسته کردن همگی، از جمهوری اسلامی پی گیری شود.

امیر احمدی گفت که جمهوری اسلامی به احتمال زیاد در صورتی به این درخواستها پاسخ مثبت خواهد داد که چند نفر از اتباع زندانیش در آمریکا را آزاد کنند. اما او قبول نکرد که این عمل نوعی گروگانگیری از سوی جمهوری اسلامی برای اجرای مقاصدش می باشد.

همسر عابدینی گفت که به تلاشها برای آزادی همسرش ادامه خواهد داد و به رئیس جمهور اسلامی حسن روحانی پیام داد که لحظاتی خودش را جای او و فرزندانش بگذارد و فکر کند که اگر این بلا سر او و فرزندان خردسالش می آمد چه حالتی داشتند و چه رنجی می بردند.