ارسال توسط مصطفی خدا کرمی Mostafa Khoda Karami

خبرگزاری هرانا – صد‌ها تن از دراویش گنابادی با حضور در مقابل ساختمان وزارت دادگستری در خیابان ولیعصر تهران، به نگاه امنیتی حاکمان به اهل طریقت و عرفان اعتراض کردند. اما حضور نیروهای انتظامی باعث شد آن‌ها نتوانستند نماز ظهر و عصر را در آن محل اقامه کنند. به گزارش هرانا به نقل ازمجذوبان نور، یک هفته پس از آنکه پلیس تجمع اعتراضی دراویش مقابل دادستانی تهران را به خشونت کشید و ده‌ها تن از آن‌ها را با ضرب و شتم توسط باتوم و پرتاب گاز اشک آور مجروح کرد، نزدیک به هزار درویش گنابادی بار دیگر گرد هم جمع شدند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند. این تجمع در شرایطی برگزار شد که وعده رئیس پلیس تهران برای پیگیری خواسته‌های دراویش و زندانیان در اعتصاب، به نتیجه‌ای نرسیده بود و اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر بی‌دین خواندن دراویش نیز خشم آن‌ها را برانگیخته بود. کمپین کوچ دراویش به اوین که نزدیک به ۲۰۰۰ درویش گنابادی در آن عضویت دارند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دراویش روز یکشنبه نماز ظهر و عصر را مقابل وزارت دادگستری اقامه خواهند کرد تا نشان دهند که به شریعت پایبندند و اهل نماز و آداب شرعی هستند.

از صبح امروز، سایت مجذوبان نور که اخبار دراویش را پوشش می‌دهد، در پی حملات شدید سایبری از کار افتاد و اخبار تجمع امروز در صفحه فیس بوک مجذوبان نور منعکس می‌شود.

بر اساس این اخبار، شماری از دراویش گنابادی شهرستانی در ورودی‌های تهران و پاسگاه‌های بین شهری نیز دستگیر شده‌اند و در حوالی میدان ولی عصر و محدوده وزارت دادگستری نیز از ساعات اولیه امروز جو امنیتی برقرار شده و نیروهای لباس شخصی، نیروهای یگان ویژه موتور سوار و ون‌های انتظامی بی‌شماری در این محدوده مستقر شده‌اند.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی، ماموران اجازه ایستادن به هیچ عابری را نداده و از شکل گیری هر گونه تجمعی به شدت جلوگیری کرده‌اند. دراویش گنابادی هم با اعلام اینکه قائل به رعایت ملاحظات شرع مقدس اسلام هستند، به دلیل مهیا نبودن لوازم و شرایط احکام نماز و لزوم احترام به شرع، بدون برگزاری نماز در مقابل وزارت دادگستری تجمع کرده‌اند.

این گزارش حاکی است دراویش دست در دست هم مقابل وزارت دادگستری تجمع کرده و در سکوت و بدون شعار، خواهان رسیدگی به مطالباتی شده‌اند که بار‌ها و در نامه‌ها و بیانیه‌های مختلف خطاب به مسوولان کشور نوشته‌اند.

گزارش شده که تمام پیاده رو‌های خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان طالقانی تا میدان ولیعصر مملو از دراویش است و آن‌ها طوری دست در دست هم ایستاده‌اند که راه برای عبور عابران پیاده باز باشد.

خواسته این افراد که جمعیت آن‌ها دست کم ۸۰۰ نفر برآورد شده، رسیدگی به وضعیت نه درویش گنابادی محبوس در زندان‌های تهران و شیراز اعلم شده که در پی انجام کار حقوقی و خبری پیروان این طریقت عرفانی دستگیر و به حبس‌های بلند مدت محکوم شده‌اند.

اعتراض دیگر این دراویش به شیوه برخورد نهادهای قضایی و امنیتی با پیروان این سلسله و محدودیت رسانه‌ای ایشان از طریق اعمال بایکوت خبری است.