(بدون عنوان)

AkbardadgahShiraz

پشت پرده برگزاری دادگاه و حکم حبس نوکیشان مسیحی شیراز

اوایل خرداد ماه “سعیدی” رئیس دادگاه انقلاب شیراز به قاضی شعبه سوم اعلام نمود که اکنون وقت آن فرا رسیده تا بتوان بدون دردسر و جلب توجه عمومی در خلال هیاهوهای انتخابات ریاست جمهوری، دادگاه را فوری برگزار و حکم مورد نظر نیروهای امنیتی را صادر کنیم.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، در حالیکه منابع مسیحی در شیراز مرکز استان فارس تائید کردند که شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز عاقبت پس از افزون بر پانزده ماه حکم چهار نفرنوکیشان مسیحی در بند را صادر کرد، جزئیات بیشتری درباره واقعیتهای پشت پرده محاکمه و دادگاه این افراد افشاء می شود.

مطابق این حکم همایون شکوهی غلامزاده، وحید هکانی، مجتبی علاء الدین حسین و کوروش پرتوئی، هر کدام به 44 ماه زندان محکوم شدند. همچنین خانم فریبا ناظمیان و فرزندش نیما شکوهی غلامزاده که در زمان بازداشت فقط هفده سال سن داشت محکوم به دو سال حبس تعلیقی شده اند.

همگی این 6 نفر طی حمله به یک کلیسای خانگی شیراز در مورخ چهارشنبه 19 بهمن ماه 1389 (8 فوریه2012) بازداشت شده بودند. نیما پس از پنج هفته و مادرش فریبا ناظمیان پس از هشت ماه با قید وثیقه به طور موقت آزاد شده بودند.

به همه این نوکیشان مسیحی اتهاماتی از قبیل شركت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی زده شده است.

قابل توجه است که این زندانیان بارها برای محاکمه به دادگاه فراخوانده شدند ولی دادگاهی برای آنها تشکیل نشد. آخرین مورد آن در ایام کریسمس و در هفته دوم دی ماه 1391 بود. یک منبع آگاه در دادگستری شیراز به خبرنگاراف سی ان ان گفت که آقای “سعادت” رئیس جدید دادگستری شیراز به قاضی”رشیدی” رئیس شعبه 3 توصیه کرده بود که فعلا دست نگهدارد.

ایشان در اوایل خرداد ماه به قاضی مذکور اعلام نمود که اکنون وقت آن فرا رسیده تا بتوان بدون دردسر و جلب توجه عمومی در خلال هیاهوهای انتخابات ریاست جمهوری این دادگاه را فوری برگزار و حکم مورد نظر نیروهای امنیتی را صادر کنیم.

این بود که دادگاه مذکور در روز دوشنبه 20 خرداد (10 ژوئن 2013) در اوج تبلیغات و هیجانهای انتخاباتی تشکیل شد و این حکم نامتناسب را صادر نمود. آنها این زمان را انتخاب کردند تا خبر حکم نادرست آنها در در میان اخبار و هیجانهات انتخاباتی گم شود.

نیروهای اطلاعاتی شیراز که به عنوان کارشناس پرونده خود را معرفی می نمایند ضمن درخواست موکد برای صدور احکام زندان در مورد این افراد بی گناه و در فشار گذاشتن دادگاه به این منظور، خانواده های زندانیان را تهدید می کردند که اگر یک کلام از شما در رسانه های مسیحی نقل شود هرگز شاهد آزادی عزیزانتان نخواهید بود.

مسئولین دادگاه شیراز نیز به خانواده های نگران این زندانیان مرتب وعده می دادند که اگر صحبت و خبر رسانی از سوی شما انجام نشود، عزیزانتان به زودی آزاد می شوند. وعده هائی که با وجود سکوت مطلق خانواده های زندانیان هرگز عملی نشد.

همین شیوه تهدید شدید و وعده های دروغین بقیه زندانیان مسیحی در زندانها و بازداشتگاههای شیراز را نیز چنان ترسانده است که هیچکدام تا کنون اجازه انتشار اسامیشان را به شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان و سایر رسانه ها نداده اند.

چنانکه مشاهده می شود در حالی که مردم ایران یک صدا در خیابانها خواهان تغییر در رفتار حکومت بودند، سازمان اطلاعات سپاه کلیسای مرکز را در تهران بست و یک روحانی ارشد مسیحی آنجا را بازداشت نمود و دادگاه انقلاب شیراز شش تن از نوکیشان مسیحی آن شهر را به حبس محکوم کرد.

m.farshadfard