اعتراض مدنی درمقابل سفارتهای جمهور ی اسلامی در سراسر دنیا برای آزادی کشیش سعید عابدینی

این اعتراضات مدنی که “برای حقوق بشر در ایران با هم بایستیم” نامیده شده است وعدۀ یک روز اعتراض صلح آمیز را داده است که طبق برنامه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برخی کشورها برگزار گردید .

به گزارش « محبت نیوز» این اعتراضات در روزهای پنچ شنبه و جمعه 23 و 24 خردادماه سالجاری درست یک روز قبل از انتخابات در جلوی تعدادی از سفارتهای جمهور ی اسلامی در سراسر دنیا برگزار گردید .

این اعتراض مدنی برعلیه زندانی شدن کشیش سعید عابدینی و سایر قربانیان نقض حقوق بشر در کشور اسلامی به این امید برگزار شد که توجه بسیاری از رهبران سراسر جهان را به این موضوع جلب کند.

خبرگزاری کریستین پست در همین ارتباط گزارش داد که “جردن سکولو”، مدیر اجرایی مرکز قانون و عدالت آمریکا (ACLJ)، گفته است : “زمانبندی این اعتراضات یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری با هدف تأکید مستقیم به مقامات ایرانی در خصوص حقوق بشر و پروندۀ کشیش سعید عابدینی درست زمانی برگزار شد که ایران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده است. این اعتراضات پیام قدرتمندی را در زمانی که جمهوری اسلامی در حال این مهم است می رساند”.

این رویداد که با نام “برای حقوق بشر در ایران با هم بایستیم” نامیده شده است وعدۀ یک روز اعتراض صلح آمیزرا داده است که طبق برنامه ریزی در موقع ظهر در برخی از کشورها که از قبل برنامه ریزی شده بوده و در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آن کشورها برگزار گردید .

این تجمع بهمراه اعتراضات آرام درجلوی ساختمان بخش منافع ایران در واشنگتن دی سی و همچنین در مقابل سفارت ایران در دانمارک،مجارستان، مصر، استرالیا ، اندونزی، سوئد ، آلمان و برخی دیگر از کشورها برگزار شد.

پروندۀ کشیش سعید عابدینی شهروند ایرانی مقیم امریکا ، که از زمان دستگیری در شهریور 2012 در زندان اوین می باشد و بعد از آن به هشت سال حبس محکوم شده، توجه جامعۀ بین الملل را به خود جلب کرده است. نغمه همسر سعید عابدینی، موفق شد تا برای اولین بار از طرف او در شورای حقوق بشر سازمان ملل در هفتۀ گذشته سخنرانی کند.

نغمــــــــمه در سازمان ملل گفت: “تقریبن نزدیک به یک سال است که دولت جمهوری اسلامی ایران سعی کرده که همسر مرا از طریق حبس غیرقانونی، شکنجه و تهدید برعلیه خانواده اش ساکت و خاموش کند . چرا او اکنون در زندان است – زیرا او حق خود را بعنوان یک انسان در آزادی مذهب، آزادی بیان و جلسات صلح آمیز انجام داده است.”

مرکز ACLJ ، که نمایندۀ نغمه و دو فرزند کوچکش در آمریکا می باشد همچنین برای سعید عابدینی کمپین ی راه انداختند – بیش از 600000 نفر در سراسر دنیا دادخواستی را برای آزادی سعید امضا کردند.

سکولو افزود: “همانطور که بارها گفته ایم، کشیش سعید تنها شخصی نیست که بعنوان زندانی عقیدتی در ایران رنج می برد؛ او در واقع نقض آشکارای حقوق بشر و آزار و اذیت را در ایران نشان می دهد. “

کمپین در فیس بوک در خصوص اهمیت این تجمعات و اعتراضاتث یادآور شده بود: ” که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران، دولت ایران از هر روشی برای ساکت کردن رسانه ها و مردم ایران استفاده کرده است. بر همین اساس لازم است که در روز قبل از انتخابات پیش از هر زمان دیگری اعتراض خود را نشان دهیم تا دولت ایران بداند که ما به شکنجه ها و نقض حقوق بشر در ایران اهمیت می دهیم”. همچنین کمپین روشهایی را نیز توصیه کرده بود که افراد می توانند در این اعتراض دخیل باشند از جمله انتشار اخبار در مورد اعتراضات از طریق رسانه های اجتماعی و پست کردن تصاویر و داستانهای اشخاصی که در ایران تحت جفا هستند.

IMG_9237 IMG_9240 IMG_9273 IMG_9281 IMG_9282IMG_9304-1

m.farshadfard