فرزند کوچک ملک محمد ابادیان با قرار وثیقه 500 میلیونی آزاد شد

ارسال توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عبدالله آبادیان معروف به (فواد) روز جمعه 17 مرداد ماه 93 با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد. عبدالله 5 ماه پیش از این قرار بود آزاد شود اما با تعلل نیروهای امنیتی وبا هدف ایجاد فشار بر پدر بازداشت شده وی اجازه آزادی به وی داده نمی شد. عبدالله آبادیان کوچک ترین فرزند ملک محمد آبادیان در سن 16 سالگی  در حالی که در سال دوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود بازداشت و با گذراندن بیش از 2 سال و 5 ماه بلاتکلیفی که 4 ماه از آن را در تک سلولی بازداشتگاه وزارت اطلاعات گذراندند پس از انتقال به زندان مرکزی زاهدان با قید وثیقه سنگین بدون تفهیم اتهام آزاد شد. منابع نزدیک به خانواده وی به گزارشگر کمپین گفتند: عبدالله ، عبدالهادی و جابر سه فرزند ملک محمد ابادیان برای تحت فشار قرار دادن پدرشان (ملک محمد آبادیان) مدتی بعد از وی، پدر بازداشت شدند.

این منبع که توانسته بود با عبدالله پس از ازادی ملاقات کند افزود: عبدالله برای اخذ اعترافات دیکته شده از وی و اعضای خانواده اش متحمل شکنجه های روحی و جسمی شده است به طوری که دست پدر وی – ملک محمد ابادیان- دچار مشکل شده است و تا کنون بعضا شبها از شدت درد نمی تواند استراحت کند.

این منبع ادامه داد: ملک محمد ابادیان با شکنجه خود و فرزندانش تحت فشار قرار گرفته است تا بر علیه مولوی نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک اعترافاتی از پیش تعیین شده بکند.

 مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک ، فرزندش مولوی عبدالغفار نقشبندی نائب امام جمعه راسک،

ملک محمد آبادیان، عبدالله ، عبدالهادی، جواد، جابر ، نظام الدین ملازاده ، گل محمد بلیده ای به اتهام محاربه از طریق قتل و آمریت قتل مصطفی جنگی زهی امام جمعه روستای احمد آباد راسک بازداشت شدند.

کلیه متهمین پرونده در هر سه جلسه دادگاه اتهامات نسبت داده شده را رد کرده و آنها را زیر فشار شدید شکنجه و بی اساس عنوان کرده اند. و خواستار تشکیل دادگاه عادلانه و علنی با حضور علما و مسئولان استانی شده اند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی با وجود بیماری و وجود یک غده در شکم اجازه معالجه خارج از بیمارستان داده نمی شود.

شایان ذکر است بر اساس احکام صادره از سوی این دادگاه، مولوی فتحی محمد نقشبندی به 15 سال زندان و تبعید به خلخال، عبدالغفار نقشبندی به 13 سال حبس و تبعید به اردبیل  و نظام الدین ملازاده، ملک محمد آبادیان، جواد و جابر آبادیان نیز به اعدام محکوم شدند. و در پی اعتراض این زندانیان به احکام صادره پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.