اعتراض امامان جمعه بلوچستان نسبت به ممانعت مولانا عبدالحمید از سفر به کنفرانس ترکیه

در پی ممانعت نیروهای امنیتی از سفر مولانا عبدالحمید برای شرکت در کنفرانس “توجه عالم اسلام برای نهادینه کردن صلح و اعتدال و عقل سالم” تعدادی از ائمه جمعه اهل سنت بلوچستان به این اقدام اعتراض کردند. به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان از سوی برگزار کنندگان کنفرانس “توجه عالم اسلام برای نهادینه کردن صلح و اعتدال و عقل سالم” برای شرکت دعوت شده بود که با ممانعت نیروهای امنیتی نتوانستند در این کنفرانس که به منظور بررسی راه کارهای برون رفت جامعه بشری از خشونت برگزار شده بود شرکت کند. این مساله باعث واکنش امامان جمعه بلوچستان شد و تعدادی از ائمه جمعه ضمن محکوم کردن ممانعت مولانا عبدالحمید از سفر ، خواستار عمل به قانون اساسی در حوزه آزادی های مدنی و مذهبی شدند.

امام جمعه اهل سنت آزاد شهر: ممانعت از سفر مولانا عبدالحمید اعمال سلیقه و تنگ نظری است.

مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزاد شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته 27 تیر ماه ضمن گلایه از ممانعت مولانا عبدالحمید از شرکت در کنفرانس صلح و اعتدال و عقل سالم در ترکیه گفت: حضور مولانا عبداالحمید در این کنفرانس نمایندگی اهل سنت ایران و مردم ایران است و راه کارهای ایشان در آن جلسه برای برون رفت از شرایط کنونی می توانست به نفع جهان اسلام باشد.

وی در ادامه اعمال سلیقه و تنگ نظری را دلیل این نوع ممانعت ها دانست و از دولت تدبیر و امید خواست با سفر مولانا عبدالحمید موافقت و همکاری لازم را برای سفر وی مبذول دارند.

امام جمعه هیرمند: ممانعت ازسفر مولانا عبدالحمید تنگ نظری است

مولوی یارمحمد براهوی امام جمعه اهل سنت شهرستان هیرمند در خطبه های نماز جمعه 27 تیر ماه ضمن محکوم کردن ممنوع الخروج کردن مولانا عبدالحمید گفت: ایشان خیرخواه شیعه و سنی و نظام جمهوری اسلامی است و به وجود آوردن مشکل برای چنین عالمی چیزی جز دردسر برای خودتان ندارد.

وی در ادامه افزود: مولانا عبدالحمید پابرو و عزت ایران است و کشور به وجود چنین شخصی باید افتخار کند و نیروهای امنیتی باید دست از تنگ نظری بردارند و مشکلات ایشان را حل کنند.

 امام جمعه نصیر آباد: ممانعت از سفر مولانا عبدالحمید در راستای وحدت نیست

 مولوی دوست محمد رئیسی امام جمعه نصیر آباد – سرباز در خطبه های این هفته با اشاره به ممنوعیت سفر ایشان گفت: عدم اجازه به شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید برای شرکت در کنفرانس ترکیه باعث ناراحتی ما شد و این امر را محکوم می کنیم و گله داریم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مسلمانان جهان و چالش های پیش رو گفت: بدون تردید این امر در راستای وحدت نیست بلکه در راستای اختلاف و خدشه وارد کردن به وحدت شیعه و سنی است.

مولوی عبدالملک ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه کنارک با اشاره به ممانعت مولانا این اقدام را محکوم کرد.

ur → en
Baloch