رقابت رهبر داعش و خامنه ای بر نمایندگی خدا بر زمین !

رهبر داعش با انتشار ویدیویی اعلام کرد اگر از خدا اطاعت می‌کنید، از من هم اطاعت کنید؛ پیش از این نیز احمد جنتی گفته بود، رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند بر روی زمین دانست.”

به گزارش «محبت نیوز» ابوبکر بغدادی رهبر داعش که خود را خلیفه عراق و شام می‌خواند، با انتشار یک پیام ویدئویی از چهره خود رونمایی کرد و ظاهری متفاوت‌تر از ایمن‌الظواهری، رهبرالقاعده ارائه داد. به گزارش منابع خبری ابوبکر بغدادی در ویدئوی جدید با اشاره به “امانت بزرگی که به وی واگذارشده” گفت: اگر از خدا اطاعت می‌کنید، از من هم اطاعت کنید. وی که ردا و دستار سیاهی پوشیده بود افزود: من ولی امر شما هستم؛ هر چند بهترین شما نیستم اما اگر مرا برحق می‌دانید به من یاری دهید. به گزارش پیک ایران، بی بی سی در پانزدهم آذر ۱۳۸۹ برابر با ششم دسامبر  ۲۰۱۰ از قول  احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت : “رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند بر روی زمین دانست.”

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جنتی ۱۴ آذرماه (۵ دسامبر) در همایش “توسعه و تعمیق بصیرت” افزود: “خداوند با شرایط ویژه افرادی را برای حاکمیت بر دیگران انتخاب می‌کند که از ذهن بشر دور است.”

دبیر شورای نگهبان، مرداد ماه امسال در سخنان دیگری در تجلیل از رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که پس از درگذشت آیت الله خمینی “خداوند متعال، سمت رهبری انقلاب را به مقام معظم رهبری محول کرد و ایشان مأمور شد از طرف خداوند، که این انقلاب را و این نظام را و این راه علی را حفظ کند و ادامه دهد”.

در همین ارتباط، سه هفته پیش نیز محمدتقی مصباح یزدی ، تاکید کرده بود که در مقایسه با “نعمت ولایت”، نعمت های دیگر خدا در “حکم صفر” است. محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری از جمله روحانیون تندرو از کسانی است که بطور مرتب در دیدار با اعضای سپاه برای آنها سخنرانی می کند . او همواره سید علی خامنه ای را “نماینده خدا بر روی زمین” و در مواردی هم “جانشین امام زمان” معرفی کرده و اطاعت از او را واجب دانسته است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود از “همایش توسعه و تعمیق بصیرت”، علاوه بر اظهارات احمد جنتی، سخنان علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز نقل کرده که گفته است: “مهم‌ترین تفاوت عصر ما با دوران نبوی این است که در آن دوران مردم به توصیه پیامبر مبنی بر جانشینی حضرت علی عمل نکردند، اما در عصر ما شعار نمایندگان خبرگان رهبری، اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است، بوده.”

آقای سعیدی بدون توضیح بیشتر افزوده است: “بعضی‌ها به اسم روحانی در برابر رهبری نیز ایستاده‌اند که باید از صحنه خارج شوند.”

تاکید نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر “اطاعت” خبرگان رهبری از خامنه ای، در حالی صورت گرفته که مجلس خبرگان، طبق قانون اساسی وظیفه نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.