آتش زدن بند ویژه روحانیت زندان اوین و نگرانی از وضعیت روحانی منتقد

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar-

 در پی آتش سوزی بند زندانی منتقد روحانی سید حسین کاظمینی بروجردی از مخالفان تئوری ولایت فقیه، پیروان وی این حادثه را یک سوءقصد به جان وی دانسته و خواستار پیگیری و تامین امنیت جان آقای بروجردی و سایر همبندانش، از سوی سازمانها و نهادهای حقوق بشری می باشند. به گزارش محبت نیوز، در پی آتش سوزی بند (325) ویژه روحانیت زندان اوین در سحرگاه روز سه شنبه 10 تیرماه 1393 و آتش گرفتن وسایل زندان و زندانیان طی این حادثه، نماینده آقای کاظمینی بروجردی مجتهد و مرجع زندانی شیعه، درباره تهدیدات جانی و خسارتهای وارد شده به او طی این حادثه توضیحاتی به آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز) داد. خانم “مریم موذن زاده” که اکنون برای ادامه کارزار بین المللی اطلاع رسانی درباره زندانی عقیدتی کاظمینی بروجردی، برای بار دوم طی سال جاری در اروپا به سر می برد گفت که آن مجتهد شیعه نیز همزمان با آتش سوزی در این بند بوده است و با توجه به چندین مرتبه سو قصد به جان ایشان، اکنون این حادثه موجب نگرانی شدید خانواده آقای کاظمینی بروجردی شده، این خانواده خواستار پیگیری و تامین امنیت جان آقای بروجردی و سایر همبندانش، از سوی سازمانها و نهادهای حقوق بشری می باشند. خانم موذن زاده به محبت نیوز گفت؛ که به زعم ما طرفداران و پیروان آقای کاظمینی بروجردی، آتش سوزی مذکور عمدی بوده است و با هدف خاصی علیه ایشان برنامه ریزی شده بود.

.

موذن زاده در مقابل این سوال که چرا آنها معتقدند این یک حادثه نبوده و دستی پشت آن بوده است؟ گفت: «ببینید خیلی عجیب بوده که در هنگام وقوع حادثه آیفون قطع شده، هیچ نگهبانی هم در بند نبوده است و هر چه زندانیان فریاد می زدند هیچ کس به فریادشان نرسیده و به کمکشان نیامده. تا اینکه زندانیان بند روبرو که متعلق به زندانیان سپاه است می شنوند و به نگهبانان خود اطلاع میدهند ولی باز هم نگهبانان بند برای کمک نمی آیند. عاقبت وقتی درهای بند باز می شود آنقدر دیر بوده که تمام لباسها، وسایل و رختخواب زندانیان سوخته بودند.»

مریم موذن زاده در جواب این سوال که چرا او همفکرانش گمان می کنند که هدف این آتش سوزی عمدی آقای کاظمینی بروجردی بوده است؟ اظهار داشت: « به این دلیل که تا کنون چند بار سعی کرده اند اقای بروجردی را به نوعی نابود کنند. از جمله به وسیله مسموم کردن و یا روشهای دیگر. این بار هم خیلی نگران کننده است. چون به نظر می رسد سعی داشته اند به این شکل نابود کنند.»

او اضافه کرد که رسانه های داخلی ایران نیز هیچکدام این خبر را منعکس نکردند، وی در مورد آخرین خبر وضعیت سلامتی جسمانی حسین کاظمینی بروجردی موذن زاده افزود:

«مدتی از وضعیت جسمانی آقای بروجردی بی خبر بودیم. ولی اخرین اطلاعی که دارم این بوده که ایشان بخاطر داشتن ناراحتی قلبی و تنفسی و تنفس دود ناشی از آتش سوزی وضعیت سلامتی شان به هیچ وجه خوب نیست.»

نماینده و مسئول کارزار آزادی زندانی عقیدتی کاظمینی بروجردی در اروپا، در ارتباط با نتیجه بخش بودن فعالیتهای بین المللی و اقدامات انجام شده برای این مجتهد شیعه گفت:

«نه. متاسفانه این اقدامات تا کنون در وضعیت آقای بروجردی تاثیر چندان قابل توجهی نداشته است. در ماه های گذشته امنستی اینترنشنال (عفو بین الملل) و همچنین 5 گزارشگر ویژه موضوعی از سازمان ملل در رابطه با ایشان بیانیه رسمی صادر کرده اند و تقاضای رسیدگی فوری از نظر پزشکی نموده اند. ولی تا کنون قوه قضائیه جمهوری اسلامی به هیچ یک از این درخواستها و بیانیه ها پاسخی نداده است. فقط یک بار ایشان به بهداری زندان منتقل شد و به زور از ایشان با شخصی که روپوش سفید پزشکی به تن داشت و معلوم نبود که واقعن پزشک هست یا نه، عکسهائی گرفته شد.»

یادآور می شود سید حسین کاظمینی بروجردی متولد ۱۰ مرداد ۱۳۳۷ در بروجرد، یک مجتهد شیعه، زندانی سیاسی و عقیدتی و از مخالفان تئوری ولایت فقیه می باشد. وی مخالف دخالت دین در سیاست و طرفدار جدایی دین از دولت و بازگشت به اصل دین سنتی است که در مهرماه سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او از آن زمان تا کنون بیش ازهفت سال مداوم می باشد که در زندان به سر می برد.