حمله تند خاتمی و علم‌الهدی به روحانی بر سر «بهشت»

احمد خاتمی گفته «هموار کردن راه بهشت برای مردم وظیفه حکومت است» و احمد علم‌الهدی نیز به کسانی که می‌خواهند «مانع» بهشت رفتن مردم شوند هشدار داده نظام مقابل آن‌ها خواهد ایستاد ! به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر٬ آقای خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفته «حکومت وظیفه و رسالت دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند.»

به نقل از دیگربان، وی از برگزاری کنسرت‌ موسیقی در ایران نیز انتقاد کرده و آن را اقدامی «ضدفرهنگی» خوانده که در آن‌ها «دختر‌ها بزک‌ کرده و با حجاب‌های بد ظاهر می‌شوند.»

امام جمعه تهران افزوده نمی‌توان مردم را آزاد گذاشت تا «هر کاری که می‌خواهند بکنند» و این مسئله مورد تائید مقام‌های جمهوری اسلامی نیست.

احمد‌ علم‌الهدی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مشهد با حمله به دولت روحانی گفته «شلاق که سهل است٬ با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد.»

علم‌الهدی افزوده با «حمله، مسخره و استهزا جا» نمی‌زند٬ شبکه اجتماعی را «می‌فهمد»٬ صاحب فیس‌بوک را «صهیونیست» می‌داند و پایان «تک‌صدایی» در جهان را قبول ندارد.

وی این اظهارات را در واکنش به گفته‌های اخیر حسن روحانی درباره پایان دوره منبر‌های یک‌طرفه٬ خطا بودن هدایت مردم به بهشت با شلاق و تجدید‌نظر در فیلترینگ اینترنت بیان کرده است.

امام جمعه مشهد بی‌آنکه نامی از روحانی ببرد خطاب به وی گفته «با این حرف‌هایی که می‌زنید جز یک عده هوس باز که می‌خواهند به اوج لذت مستانی خود» برسند٬ دنبال شما راه نخواهند اقتاد.

غلامعلی حداد عادل٬ محمدحسین صفار هرندی و برخی دیگر از محافظه‌کاران تندرو نیز در روز‌های اخیر به جمع منتقدان اظهارات اخیر حسن روحانی پیوسته‌اند.

آقای روحانی هرچند در گفتار بر ضرورت تجدید‌نظر در بسیاری از سیاست‌های فرهنگی٬ اقتصادی٬ سیاسی و اجتماعی تاکید می‌کند٬ اما تاکنون نتوانسته در اجرای این گفته توفیق چندانی کسب کند.